Reportage Netwerk over geldinzameling voor wapens Molukken

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000

In Netwerk-televisie zal vanavond, donderdag 27 juli, een reportage worden uitgezonden n.a.v. de berichten dat de Molukse gemeenschap in Oosterwolde geld in zou zamelen, waarmee familieleden op de Molukken wapens kunnen kopen. In de uitzending reageert P. Satumalay van de vereniging Maluku Tabakar hierop. Hij toont begrip voor deze actie omdat de strijd tussen de moslims en de christenen een ongelijke zou zijn. S. Ollong, Imam in Ridderkerk en Molukse moslim vindt de inzameling onverstandig. Het kan de situatie alleen maar erger maken volgens hem, Indonesië kan zich nog vijandiger gaan opstellen.
Vanavond in Netwerk, op Nederland 1, om 20.30 uur

Op www.nederland4.nl kan iedereen nu meediscussieren over de stelling; "Geld voor de Molukken mag naar wapens". Voor- en tegenstanders kunnen hier hun mening kwijt. Je kunt je daar aanmelden als gebruiker, waarna je binnen enkele minuten je wachtwoord krijgt toegestuurd.

De discussie zal na afloop zo snel mogelijk bij www.maluku.org/hain op de real audio sectie worden gezet.

HAIN
Help Ambon in Nood