Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 27-07-2000 Persbericht district Den Bosch

DRIEËNDERTIG TIPS VERKRACHTING De politie heeft inmiddels op de speciaal opengestelde telefoonlijn 073 - 6991740 elf tips binnen gekregen naar aanleiding van de verkrachting op dinsdagmorgen jl. van een 15-jarig meisje in de bossages langs Treurenburg in 's-Hertogenbosch. In het totaal is het aantal tips inclusief het door de politie ingestelde passantenonderzoek nu op 33 gekomen.

Inhoud tips: De tips zijn van uiteenlopende aard en gaan zowel over gesignaleerde personen, als over de mogelijk aan de dader toebehorende auto. Eén vrouw meldde zelf vorig jaar zomer op nagenoeg dezelfde plaats slachtoffer te zijn geworden van aanranding. Eventuele overeenkomsten van dit incident en de dinsdagmorgen gepleegde verkrachting zullen worden onderzocht. De "gouden tip" zat helaas nog niet bij de opgenomen verklaringen.

Dossiers: Uit de eigen dossiers van de politie is gebleken dat in september 1999 eveneens een vrouw is lastig gevallen langs Treurenburg. In dit geval bleef het bij een poging tot aanranding.

Politie zoekt op dit moment i.v.m. het onderzoek: Ø Een vrouw die regelmatig 's morgens omstreeks 08.00 uur hardloopt op de oostelijke parallelbaan van Treurenburg. Ø Vrouwen die op Treurenburg mogelijk zijn lastiggevallen en dit nog niet eerder bij de politie hebben gemeld.

Het speciaal geopende telefoonnummer: 073 - 6991740 blijft voorlopig in bedrijf en alle tips zullen uiteraard discreet worden behandeld.

TWEE GEWONDEN BIJ VECHTPARTIJ (Maliskamp) Donderdagmorgen zijn een 26-jarige Zaïrees en een 42-jarige Armeniër gewond geraakt bij een onderlinge vechtpartij in het asielzoekerscentrum aan de Peter de Gorterstraat in Maliskamp. Beide mannen zijn per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Rond half acht kregen de twee mannen kennelijk onenigheid en gingen elkaar in de gang van het gebouw te lijf. De Armeniër wordt ervan verdacht de Zaïrees met een stanleymes in het hoofd te hebben gestoken. De Zaïrees op zijn beurt wordt ervan verdacht de Armeniër zodanig te hebben geslagen en geschopt dat deze een dubbele kaakbreuk en een gebroken oogkas opliep. De Zaïrees is na behandeling van zijn verwonding aangehouden, terwijl de Armeniër in verband met ziekenhuisopname voor een operatieve ingreep, later aan de tand zal worden gevoeld. Wat de aanleiding van de vechtpartij is geweest, is nog niet bekend.

BROMFIETSDIEVEN AANGEHOUDEN (Rosmalen) Woensdagavond zijn op de Meester van Ierselstraat in Rosmalen een 17- en 25-jarige Bosschenaar aangehouden als verdacht van diefstal van een bromfiets. Surveillerende agenten zagen het tweetal rijden en gaven hen op de Rodenborchweg een stopteken. In eerste instantie wisten zij er vandoor te gaan. Na een korte achtervolging zagen de agenten het tweetal op de Mr. Van Ierselstraat, waar zij zich probeerden te verstoppen. De verdachten probeerden er te voet vandoor te gaan, maar moesten het conditioneel afleggen tegen de agenten. Op de bromfiets werden sporen van diefstal aangetroffen. De Bosschenaren zijn daarop aangehouden en ingesloten. Zij hebben inmiddels bekend de bromfiets woensdagmiddag op de Rompert in 's-Hertogenbosch te hebben gestolen. De politie onderzoekt of zij nog voor meer zaken in aanmerking komen.

BROMFIETSER RIJDT TEGEN AUTOPORTIER ('s-Hertogenbosch) Woensdagmiddag is een 44-jarige inwoner uit Vught op het Emmaplein in 's-Hertogenbosch met zijn bromfiets tegen het geopende portier van de auto van een 25-jarige Bossche gereden en gewond geraakt. De vrouw wilde uit haar juist geparkeerde auto stappen en zag daarbij de bromfietser over het hoofd. De man reed tegen het geopende portier en kwam ten val. Hij is o.a. met een gekneusde heup en een pijnlijk hoofd naar het Grootziekengasthuis gebracht.

MEISJE BEROOFD VAN TAS ('s-Hertogenbosch) Woensdagavond is een 16-jarige Bossche op de Rompertdreef in 's-Hertogenbosch beroofd van haar tas door twee leeftijdgenootjes. Het slachtoffer werd op haar fiets klemgereden door een blank- en een gekleurd meisje op een fiets. Onder bedreiging van geweld maakten de twee daders de tas met inhoud van het meisje buit en gingen er vandoor in de richting van de Rompert. De politie onderzoekt de zaak.

BEDRIJFSINBRAAK ('s-Hertogenbosch) Van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijfspand aan de Larenweg in 's-Hertogenbosch. Uit het pand is een kluis met nog onbekende inhoud ontvreemd.