Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000

27 juli 2000

Aanrijding met gewonde
SCHIEDAM -- Woensdagochtend omstreeks half negen vond op de kruising van de Burgemeester Knappertlaan en de Nassaulaan een aanrijding plaats tussen een automobilist en een fietser, waarbij de fietser gewond raakte.
De automobilist, een 29-jarige Schiedammer, wilde vanaf de Knappertlaan linksaf de Nassaulaan in en verleende daarbij geen voorrang aan een hem tegemoetkomende fietser, die rechtdoor reed. De fietser, een 32-jarige Vlaardinger, kwam ten val en werd met letsel aan een been overgebracht naar het Holy ziekenhuis in Vlaardingen.
Twee winkeldievegges aangehouden
SCHIEDAM -- Woensdagochtend omstreeks half tien hield personeel van een supermarkt aan het Nieuwlandplein twee vrouwen aan op verdenking van winkeldiefstal. De twee, een 40-jarige en een 24jarige Schiedamse, hadden even daarvoor geprobeerd twee flessen toiletverfrisser weg te nemen. De twee werden overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Inbraak
SCHIEDAM -- In de nacht van woensdag op donderdag omstreeks tien voor twee bleek te zijn ingebroken in een autobedrijf in de Fokkerstraat. Het is nog onbekend of er iets is weggenomen.

Vreemdeling op gestolen fiets
SCHIEDAM -- In de nacht van woensdag op donderdag omstreeks twee uur controleerden surveillerende politiemensen van het district Schiedam op de Philippusweg een fietser. Uit onderzoek bleek dat de man, 40 jaar en zonder vaste woon- of verblijfplaats illegaal in Nederland verbleef. Bovendien bleek dat de fiets waarop de man reed op 21 januari was gestolen vanaf de Parallelweg. De man is voor nader onderzoek ingesloten.