Supportster.com opgericht als steunbetuiging voor Napster

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000

SUPPORTSTER.COM OPGERICHT ALS STEUNBETUIGING VOOR NAPSTER

Den Haag, 27 juli 2000

YeZ! Internet Services heeft als steunbetuiging aan Napster een website (www.supportster.com) geopend waar sympatisanten hun steunbetuigingen kunnen uiten. Deze opmerkingen zullen als een soort hart onder de riem naar Napster worden verzonden. Supportster is op geen enkele manier verantwoordelijk voor de inhoud van het forum, en is op geen enkele manier verbonden aan Napster Inc.

Het systeem voor muziekuitwisseling Napster werd afgelopen woensdag gedwongen uiterlijk vrijdag om middernacht Californische tijd te sluiten, anders sluit rechter Marilyn Hall Patel in San Francisco het bedrijf.

Dit staat in schril contrast met eerdere berichten over Napster gebruikers. Zo blijkt uit een recent onderzoek van Jupiter Communications dat Napster gebruikers juist meer muziek zouden kopen. Vast staat dat met deze vorm van muziekuitwisseling een eerste stap werd gezet naar nieuwe vormen van muziekdistributie.

Supportster juicht deze nieuwe vormen van verspreiding van harte toe. Echter: met klem willen we stellen dat we vinden dat artiesten betaald dienen te krijgen voor het gebruik van hun muziek.

Door genoeg steunbetuigingen te verzamelen hoopt Supportster dat Napster wat sterker zal staan in het hoger beroep, zodat uiteindelijk de muziekindustrie op een wat volwassener manier zal moeten leren omgaan met dit nieuwe medium.

De website is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees en Duits.

Einde Bericht

Noot voor redacties