Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 27-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 09.20 uur
Bejaard echtpaar te water

BREUKELEN Op woensdag 26 juli, omstreeks 14.15 uur, kreeg de politie een melding van een auto te water op het Zandpad, tegenover Nijenrode. De inzittenden zouden zichzelf hebben gered.

Ter plaatse bleek dat niet een auto te water was geraakt, maar een fietser. Een 82-jarige man fietste met zijn even oude vrouw, beiden afkomstig uit Purmerend, over het Zandpad. Ter hoogte van Nijenrode raakte de man met zijn fiets in de berm, zakte verder weg en gleed met fiets en al een lagergelegen sloot in. Zijn vrouw wilde hem daarop uit de sloot trekken, maar gleed vervolgens zelf ook de sloot in.

Gelukkig voor beiden zagen voorbijgangers, een echtpaar afkomstig uit Woerden, dat het Purmerendse echtpaar zich in een zeer benarde positie bevond. Zij bedachten zich geen moment en wisten het bejaarde echtpaar weer op het droge te helpen.

Het bejaarde echtpaar is met hun fietsen door de politie naar hun verblijfadres in Hilversum gebracht.

Aanrijding letsel en auto te water

BREUKELEN Op woensdag 26 juli, omstreeks 22.45 uur, reed een 32-jarige automobilist woonachtig in Maarssen vanuit Breukelen over het Zandpad in de richting van Maarssen. Bij hem in de auto bevonden zich zijn 32-jarige vrouw en zijn twee kinderen van 4 en 7 jaar oud.

Ter hoogte van de brug in het Zandpad, net na de kruising met de Middenweg, kwam hem een 24-jarige automobilist uit Maarssen tegemoet. Deze reed kennelijk iets op de weghelft van de 32-jarige man. De 32-jarige trachtte de tegenligger nog te ontwijken, maar dit lukte niet. De auto's raakten elkaar aan de rechtervoorzijde, waarbij de auto van het gezin 180 graden gedraaid in het water tot stilstand kwam.

Het gezin kon de auto verlaten en werd in een nabijgelegen woning opgevangen. Alle vier de gezinsleden zijn voor controle per ambulance naar het ziekenhuis Overvecht in Utrecht gebracht. De tegenligger raakte niet gewond. Beide auto's werden geheel vernield.

Fietser geschept door auto

MIJDRECHT Op woensdag 26 juli, omstreeks 08.20 uur, reed een 28-jarige automobiliste uit Mijdrecht over de A.C. Verhoefweg, komende uit de richting van Mijdrecht en gaande in de richting van Uithoorn.

Op de kruising van de Ringdijk 2e bedijking met de A.C. Verhoefweg verleende zij geen voorrang aan een op het verplichte fietspad rijdende 36-jarige fietser uit Uithoorn. De fietser werd door de auto geschept. Hierbij liep de man letsel aan zijn linkerheup en linkeroor op.

De man is per ambulance naar het VU in Amsterdam vervoerd en daar ter observatie voor een nacht opgenomen.

Verkeerscontrole

LOENEN Op woensdag 26 juli heeft de politie tussen 20.30 uur en 21.40 uur op de Bloklaan een verkeerscontrole gehouden.

Hierbij werden meerdere bestuurders op alcohol gecontroleerd. Geen van de bestuurders had teveel gedronken. Vijf bestuurders kregen een bekeuring voor het niet dragen van de autogordel en één bestuurder kreeg een bekeuring voor overschrijding van de doorgetrokken streep.