Aladdin heeft oplossing voor bedreiging Microsoft's Outlook

ALADDIN KNOWLEDGE SYSTEMS BV

Aladdin heeft oplossing voor bedreiging Microsoft's Outlook

Het Israelische Aladdin Knowledge Systems, toonaangevend op het gebied van Internet- en contentbeveiliging, heeft een beveiliging ontwikkeld tegen de schadelijke coderingen die via Microsofts emailsoftware Outlook op de PC van de gebruiker terecht kan komen. Aladdin heeft de oplossing direct geïmplementeerd in zijn eSafe Gateway beveiligings-programmatuur. De onlangs door Microsoft uitgebrachte patch ter beveiliging van Outlook beperkt zich slechts tot de individuele desktop. Aladdin vindt een dergelijke beveiliging inefficiënt. Om elke desktop binnen een netwerk in korte tijd te voorzien van een patch is onbegonnen werk. Daarom ontwierp Aladdin een relatief eenvoudige maar zeer effectieve bescherming op gateway-niveau.

'Onze gateway oplossing kan zeer snel worden geïmplementeerd in grote netwerken', zegt Peter van Ruiten, Benelux directeur van het Israelische Aladdin Knowledge Systems. 'Die snelheid kan van levensbelang zijn als je te maken hebt met een bedreiging als deze. Het is belangrijk om dit soort schadelijke coderingen al op gateway niveau te blokkeren. Wij kiezen hiermee voor een heel krachtige benadering'.

Aladdin maakt voor de nieuwe beveiliging gebruik van de zogeheten HeaderVerify-techniek. Deze technologie blokkeert via eSafe Gateway elke email die schadelijke codes bevat. Hierdoor is het niet langer nodig om elke op het netwerk aangesloten PC te voorzien van een patch. Netwerkbeheerders die gebruik maken van eSafe Gateway hoeven dan ook geen overuren te draaien om elke computer individueel te beveiligen.

'De vandal waarmee we nu te maken hebben is geen virus, en kan dus ook niet worden geëlimineerd door conventionele antivirus-software', zegt Van Ruiten. 'Aladdins pro actieve bescherming via eSafe Gateway is een zeer uitgebreide oplossing die onderdeel is van het HeaderVerify-systeem. 'We ontwierpen dat systeem tegen ongewenst emailverkeer (spam). HeaderVerify loopt, in tegenstelling tot veel andere beveiligingsystemen, niet achter de feiten aan maar biedt vooraf bescherming tegen toekomstige schadelijke Internet-coderingen.'

Over Aladdin Aladdin (NASDAQ/NMS: ALDN) is wereldleider op het gebied van beveiliging van digitale content; van applicatiesoftware tot Internetgebruik en
-toegang. Aladdin's productaanbod omvat onder meer: HASP en Hardlock software security systems, waarmee de producten van ontwikkelaars en uitgevers worden beschermd. Privilege een software-licentie platform voor Internet. De eSafe antivirus en antivandal-producten en contentfilteringssoftware voor PC's en netwerken met toegang tot Internet. eToken voor Internetbeveiliging en authenticatie. Aladdin is werkzaam vanuit acht wereldwijde locaties. Daarnaast heeft het bedrijf een netwerk van vijftig distributeurs die hun diensten in meer dan 100 landen aanbieden. Meer informatie is te vinden op Aladdin's website: www.eAladdin.com of via de Benelux-vestiging van Aladdin in IJsselstein.

Noot voor redacties