Suzuki breidt gamma Wagon R+ uit

Datum nieuwsfeit: 27-07-2000
AutoRai

Breder gamma Suzuki Wagon R+ 27-7-00 12:10:00. Suzuki breidt het gamma van de nieuwe Wagon R+ uit met een uiterst scherp geprijsde versie. De Wagon R+ GA staat vanaf september voor 20.995,- gulden bij de dealer. Met zijn complete uitrusting en de sterke 1,3-liter motor vergroot de GA de populariteit van dit model ongetwijfeld aanzienlijk. Importeur B.V. NIMAG verwacht dat voor de versie van de Wagon R+ met elektronisch gestuurde viertraps automaat die in augustus komt hetzelfde gaat gelden.

De belangstelling voor de Wagon R+ is van meet af aan geweldig. Dat blijkt uit de uitstekende verkoopresultaten van de gelimiteerde, extra compleet uitgeruste First Edition. Deze serie was dit voorjaar binnen de kortste keren uitverkocht. Niet in de laatste plaats doordat ook de nieuwe Wagon R+ uitblinkt door zijn vele gebruiksmogelijkheden. Hij is voor een brede doelgroep interessant.

De GA uitvoering zal door zijn lagere prijs nog meer mensen aanspreken. Voor 20.995 gulden biedt hij een combinatie van ruimte en kracht die in dit segment ongekend is. Uit de reacties van de kopers van een Wagon R+ blijkt dat zij vooral de grote portieren, de lage dorpel en de hoog geplaatste stoelen op prijs stellen. Deze kenmerken zorgen voor een royale instap. Van binnen is de auto ruim en door de achterbank neer te klappen ontstaat een totale bagageruimte van maar liefst 1.250 liter. En dat ondanks de compacte buitenmaten van 3,50 meter lengte en 1,60 meter breedte!

Standaard biedt de Wagon R+ GA opvallend veel zaken die het autorijden prettig en veilig maken. De standaard stuurbekrachtiging zorgt in combinatie met de compacte afmetingen voor een zeer wendbare en makkelijk te parkeren auto. Veiligheid is voor Suzuki vanzelfsprekend. Balken in de portieren, airbag voor de bestuurder (ABS en airbag passagier optioneel). De stille 1,3-liter viercilinder motor zorgt daarbij voor voortreffelijke prestaties (56 kW/76 pk bij 5.500 toeren per minuut) en heeft een laag verbruik.

Mensen die op zoek zijn naar een auto met automatische transmissie kunnen nu ook terecht in het segment van de Mini-MPV's. De Wagon R+ met automaat zal vooral automobilisten aanspreken die regelmatig in stadsverkeer rijden. De moderne, elektronisch geregelde viertraps automaat staat garant voor nog meer gebruiksgemak. Het brandstofverbruik blijft daarbij binnen de perken. De automaat, voorzien van lock-up, houdt het toerental namelijk laag, zodat deze Wagon R+ nagenoeg even zuinig rijdt als met handschakeling. De Wagon R+ met automatische transmissie komt op een prijs van 27.395,-.