Menwedstrijd Beekbergen weer internationaal

Hoefnet

Menwedstrijd Beekbergen weer internationaal

Beekbergen, 26 April 2000
Nadat de organisatie van de samengestelde menwedstrijd in Beekbergen in 1999 koos voor een nationale menwedstrijd zal er dit jaar weer een internationale wedstrijd verreden worden voor de twee-en vierspannen paarden en een nationale wedstrijd voor de rubriek tweespannen paarden en vierspannen pony's. De 16e editie van deze succesvolle menwedstrijd zal van vrijdag 28 juli tot en met zondag 30 juli 2000 plaatsvinden op de terreinen van Paardensportcentrum Riant te Beekbergen.
De organisatie heeft reeds inschrijvingen ontvangen uit Zweden, België, Engeland, en ook de Verenigde Staten van Amerika zullen vertegenwoordigd worden.

Het CAI (Concours d'Attelage International) Beekbergen neemt een belangrijke plaats in op de internationale menkalender. De Nederlandse vierspannen paarden krijgen hier hun laatste kans om zich te kwalificeren voor het Wereldkampioenschap voor vierspannen in de Duitse plaats Wolfsburg wat van 22 t/m 27 augustus a.s. zal plaatsvinden. Ook voor de buitenlandse deelnemers geldt "Beekbergen" als ultieme test voor het WK. De organisatie heeft voor deze laatste beproeving een aantal internationale juryleden uitgenodigd die ook op het WK zullen jureren.

Beekbergen maakt tevens deel uit van de door de FEI (internationale hippische federatie) uitgeschreven competitie om de "FEI Four-in-Hand Top Driver Award". Belangrijke internationale menwedstrijden zoals o.a. Windsor (Gbr), Tjolöholm (Swe), Riesenbeck (Ger), Wolfsburg (Ger, WK) en Breda maken deel uit van deze prestigieuze competitie die dit jaar voor de negende maal wordt verreden. De afgelopen twee jaar werd de overwinning opgeeïst door de Zweedse vierspanrijder Tomas Eriksson, die dit jaar opnieuw, ook in Beekbergen, zal proberen de winnende punten bij elkaar te rijden.

Dit jaar zal er tevens voor het eerst gestreden worden om de "FEI Top Pair Driver Award", een aparte competitie voor de internationale tweespannen. Ook tijdens de menwedstrijd in Beekbergen kan men voor deze Award punten behalen.

Al met al mag de organisatie zich verheugen op een startlijst boordevol klinkende namen zoals vierspanrijders IJsbrand Chardon, Ton Monhemius, Ad Aarts en Harry de Ruyter (allen kanshebbers voor een startplaats in Wolfsburg), tweespanrijders Mieke van Tergouw, Riny Rutjens, Ton Vreugdenhil, winnaar van 1999 Carlo Vermeulen en natuurlijk niet te vergeten de gouden equipe van het EK in Saumur 1999: de ponyvierspanrijders Aart van de Kamp, Pjotr van der Heijden en Paul van Riet.
Aangevuld met buitenlandse menners van wereldniveau staat het CAI-A Beekbergen 2000 garant voor een schitterend menspektakel.
Meer info, kijk op: www.hoefnet.nl/caibeekbergen