Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 28-07-2000

28 juli 2000

Eenzijdig ongeval
SCHIEDAM -- Vrijdagochtend vroeg, omstreeks kwart over zes, zagen politiemensen dat in de bocht van de afrit van rijksweg A4 ter hoogte van Schiedam een auto tegen een boom was gereden. De auto raakte daardoor zwaar beschadigd. Uit onderzoek bleek dat de bestuurder, een 34-jarige Vlaardinger, en een berijder, een 27-jarige Vlaardinger, gewond waren geraakt en inmiddels in het Holy ziekenhuis aan hun verwondingen werden behandeld. De bestuurder verklaarde de macht over het stuur te zijn verloren en daardoor tegen de boom te zijn gereden.
Inbrekers op heterdaad betrapt
SCHIEDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks half drie kwam bij de politie van het district Schiedam een inbraakalarm binnen van de stationswinkel op treinstation Schiedam-Nieuwland. Ter plaatse troffen politiemensen in de winkel twee mannen aan die bezig waren een zak vol te laden met sigarettenpakjes. De twee, een 21-jarige man uit Amersfoort en een 17-jarige man uit Leiden, werden aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. Het onderzoek wordt overgedragen aan de Spoorwegpolitie.

Auto katvanger veiliggesteld
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Vrijdagochtend vroeg omstreeks half zes controleerden politiemensen van het district Schiedam op de Tjalklaan in Rotterdam een auto. De auto bleek op naam van een katvanger te staan en werd daarom ten behoeve van de belastingdienst veiliggesteld. De bestuurder van de auto, een 34-jarige Schiedammer bleek niet in het bezit van een geldig rijbewijs en werd aangehouden. Tijdens de fouillering bleek de man bovendien in het bezit van een gebruikershoeveelheid cocaïne De man is ingesloten.
Drie inbraken
SCHIEDAM -- Tussen woensdagavond 17.30 uur en donderdagochtend 07.10 uur blek ingebroken te zijn in een bedrijfspand aan de \'s-Gravelandseweg. Er werd niks weggenomen.
Tussen woensdagavond 19.00 uur en donderdagochtend 08.15 uur werd ingebroken in een bedrijfspand aan de De Nijverheidstraat. Er werd onder andere een computer weggenomen.
Tussen woensdagavond 18.30 uur en donderdagochtend 07.30 uur werd ingebroken bij een autobedrijf aan de Karel Doormanweg. Drie auto\'s die op het bedrijfsterrein stonden, werden opengebroken en er werden diverse onderdelen van de auto\'s vernield. Ook werd onder andere een autoradio weggenomen. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Zakkenrolsters aangehouden
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks kwart over twee zag een oplettende getuige in een supermarkt in het Hof van Spaland hoe drie vrouwen probeerden een bejaarde vrouw te bestelen van haar portemonnee. Hij waarschuwde daarop winkelpersoneel en samen slaagden ze erin twee van de vrouwen aan te houden. De twee, een 19-jarige Amsterdamse en een 14-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats, werden overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau. Daar bleek dat de Amsterdamse bovendien in het bezit was van ondergoed wat eerder was weggenomen uit een textielzaak in het Hof van Spaland. De twee zijn voor nader onderzoek ingesloten.