DIM Vastgoed behaalt rendement 12,4% eerste halfjaar 2000

Datum nieuwsfeit: 28-07-2000

Breda, 28 juli 2000

DIM Vastgoed behaalt rendement van 12,4% over eerste halfjaar 2000

Het beleggingsfonds DIM Vastgoed N.V. heeft over het eerste halfjaar van 2000 een totaal beleggingsresultaat behaald van 12,4% op jaarbasis. De winst per aandeel, berekend over het gemiddeld aantal uitstaande aandelen, bedroeg $ 0,56 en is met 12% toegenomen.

Het belegd vermogen steeg in het eerste halfjaar met 0,9% en bedroeg op 30 juni 2000 $ 229,4 miljoen (eind 1999: $ 227,5 miljoen). De samenstelling van de onroerendgoedportefeuille van DIM Vastgoed bleef in de eerste zes maanden van 2000 ongewijzigd.

Resultaten
Het directe beleggingsresultaat bedroeg in het eerste halfjaar 9,0% op jaarbasis. Als gevolg van waardestijgingen van de onroerendgoedportefeuille werd een indirect rendement behaald van 3,4% op jaarbasis, waarmee het totale rendement uitkwam op 12,4% (eveneens op jaarbasis). De bezettingsgraad van de onroerendgoedportefeuille op 30 juni behoort met 98,1% tot de hoogste in de sector.
Het eigen vermogen inclusief lopende winst is in het eerste halfjaar gestegen van $ 62,3 miljoen op 31 december 1999 tot $ 68,5 miljoen per ultimo juni 2000. Deze toename is het gevolg van de winst in het lopend boekjaar, de herwaardering van de onroerendgoedportefeuille en de uitgifte van nieuwe aandelen ten behoeve van de uitkering van het stockdividend. De intrinsieke waarde per aandeel steeg in het eerste halfjaar met 5,7% tot $ 13,08 ten opzichte van $ 12,38 (exclusief het uitgekeerde dividend van $ 0,93) ultimo december 1999.

Vooruitzichten
De omstandigheden voor het beleggen in wijkwinkelcentra en zogeheten 'power centers' in Florida, Georgia en North en South Carolina blijven volgens de fondsbeheerder gunstig. Onvoorziene omstandigheden voorbehouden verwacht de fondsbeheerder voor het gehele jaar 2000 een direct rendement van 8,5 à 9,5% en een totaal rendement van 12 à 14,5% te behalen.
De aandelen DIM Vastgoed zijn sinds 5 oktober 1999 genoteerd aan de Officiële Markt van de AEX Effectenbeurs.

Voor nadere informatie:
J.W. Dane, directeur DIM B.V.
Tel: 076-531 91 31 Homepage: www.dimvastgoed.nl