Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 28-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel, 09.50 uur
Echtgenoten botsen

WOERDEN -Op donderdag 27 juli, omstreeks 13.45 uur, reed een 67-jarige vrouw uit Woerden in haar elektrische invalidevoertuig over het Breeveld in de richting van Harmelen. Zij reed achter haar 72-jarige op een snorfiets rijdende man.

Op een gegeven moment stopte de man, teneinde met zijn vrouw te overleggen welke kant ze op zouden rijden. Zijn vrouw bemerkte dit echter te laat en reed tegen de achterzijde van de snorfiets van haar man. Beide voertuigen met bestuurders belandden vervolgens in de sloot. De man trachtte voorbijgangers te bewegen hem te helpen, echter geen van de voorbijgangers stopte. Het gelukte de bejaarde man uiteindelijk zelf zijn vrouw weer op het droge te krijgen.

De 72-jarige man is ter plaatse door het ambulancepersoneel aan snij- en schaafwonden behandeld. Het echtpaar is door de politie naar huis gebracht. De man zou daar een douche nemen en zich daarna door een buurman naar de huisarts laten brengen om enige snijwonden indien nodig te laten hechten. Beide voertuigen zijn uit de sloot getakeld.

Verkeerscontroles

KAMERIK / OUDEWATER Op donderdag 27 juli heeft de politie op meerdere plaatsen verkeerscontroles uitgevoerd.

Van 10.30 uur tot 11.30 uur is er op de Ingenieur Enschedeweg in Kamerik op snelheid gecontroleerd. Van de 420 gecontroleerde voertuigen, hielden zich 376 bestuurders aan de maximum snelheid van 80 km/h. De hoogst gemeten snelheid was 117 km/h.

In de middag werd er een autogordelcontrole op de Utrechtsestraatweg in Oudewater gehouden. Van de 24 gecontroleerde bestuurders bleken 9 geen autogordel te dragen. Zij kregen hier een bekeuring van f 90,- voor.

Auto te water

HEKENDORP Op donderdag 27 juli, omstreeks 17.00 uur, reed een 27-jarige automobilist uit Hekendorp over de Hoenkoopsebuurt. Naar zijn zeggen is hij bij het remmen voor een tegenligger in een slip geraakt en hij belandde via de berm in een sloot. Hierbij liep de man zeer licht letsel op. Het voertuig is uit de sloot getakeld.

De politie werd pas van het ongeval in kennis gesteld toen het takelbedrijf al bezig was de auto uit de sloot te takelen. De man had de politie niet in kennis gesteld, omdat er geen schuldige van het ongeval was aan te wijzen en de politie dus toch niets had kunnen doen. De man hield aan het ongeval een schrammetje op zijn linker arm over.