FNV: overeenstemming over reorganisatie Kwint

Datum nieuwsfeit: 28-07-2000
FNV

Overeenstemming reorganisatie Kwint.
Regio Noord - (groningen@fnv.nl)

De directie en de vakbonden hebben overeenstemming bereikt over de reorganisatie bij Kwint. Bestuurder Anne van Dijk van FNV Bondgenoten meldt dat de productie in Groningen wordt geconcentreerd. Er is een sociaal plan om de gevolgen van de concentratie op te vangen.

Concentratie
Na een viertal onderhandelingen hebben directie en vakbonden / OR op 27 juli overeenstemming bereikt over het concentreren van de productie in Groningen en een sociaalplan om de gevolgen van de concentratie op te vangen.
Vestigingen Kwint
Kwint is een bedrijf dat takels, kabels en dergelijke keurt en maakt. Daarnaast worden er zeilen gemaakt. Het bedrijf heeft de hoofdvestiging in Groningen en nevenvestigingen in Rotterdam en Oldenzaal. Er werken totaal 78 mensen. Dat aantal gaat terug naar 66. In Groningen groeit het aantal arbeidsplaatsen van 41 naar 45.
Sociaal plan
In het sociaal plan is een verplaatsingsregeling opgenomen. Een regeling om met hulp gedurende een jaar elders werk te vinden en een tegemoetkoming als dat andere werk niet gevonden wordt. De verwachting is dat de vermindering aan arbeidsplaatsen, die vooral in de vestiging Rotterdam speelt (van 32 naar 26), opgelost kan worden met geen of nauwelijks gedwongen ontslagen.
(Annedijk@bg.fnv.nl) (Anne van Dijk)
Bestuurder FNV Bondgenoten
Metaal & Techniek

Meer nieuws? Ga naar www.fnv.nl/noord.