Athlon Groep praat over verkoop VW/Audi-dealer Eindhoven

Vindplaats 2

Athlon Groep in gesprek over verkoop VW/Audi-dealer Eindhoven

Hoofddorp, 28 juli 2000

Athlon Groep (autoleasing en -verhuur, dealeractiviteiten en autoschadeherstel) voert met Auto Bongers besprekingen over de verkoop van haar Eindhovense VW/Audi-dealer Autolichtstad. Gestreefd wordt de aandelentransactie rond 1 november a.s. af te ronden, de NMA procedure dient nog doorlopen te worden.

Autolichtstad behaalt met ruim 80 personeelsleden circa fl. 80 miljoen omzet op jaarbasis. Het aan Autolichtstad gelieerde autoleasebedrijf Allease is niet bij de transactie betrokken. Auto Bongers is VW/Audi-dealer in Son, St. Oedenrode, Oirschot, Tilburg en Oisterwijk en heeft een omzet van circa fl. 150 miljoen per jaar. Tilburg en Oisterwijk worden afgestoten waarna het nieuw te vormen dealerbedrijf exclusief werkzaam zal zijn in de regio Groot Eindhoven.

De samenvoeging van beide bedrijven vindt plaats onder invloed van de huidige (Europese) marktontwikkelingen die door fabrikanten en importeurs zijn geïnitieerd. Deze streven naar efficiëntere distributiesystemen, hetgeen t.a.v. dealerschappen leidt tot minder contractanten met grotere rayons.

Tegen die achtergrond blijft ook het beleid van Athlon Groep erop gericht dealerschappen te exploiteren (en te verwerven) in grotere gebieden zodat op langere termijn een zelfstandige positie gehandhaafd kan worden, gecombineerd met schaalvoordelen.