Monica Beltrametti nieuwe VP Xerox Research Centre Europe

Datum nieuwsfeit: 28-07-2000

Monica Beltrametti nieuwe VP Xerox Research Centre Europe

Amstelveen, 28 juli 2000 -- Xerox Europa heeft Monica Beltrametti aangesteld als vice president van het Xerox Research Centre Europe (XRCE). Beltrametti zal ook actief zijn binnen Xerox' Europese adviesraad (Xerox Europe Advisory Board, XEAB) en een belangrijke rol spelen bij het in lijn houden van de onderzoeksactiviteiten, de kernactiviteiten en de strategische doelstellingen. Beltrametti is de derde vrouw binnen de XEAB.

In haar nieuwe functie zal Beltrametti leiding geven aan een team van ruim honderd onderzoekers en wetenschappers in het Franse Grenoble en het Engelse Cambridge. Ze is daarbij verantwoordelijk voor het versterken van de Europese onderzoeksprogramma's, het ontwikkelen van samenwerkingen en relaties binnen de Europese wetenschappelijke gemeenschap en het creëren van zakelijke mogelijkheden in de digitale markten en op het gebied van Internet.

Beltrametti treedt in de voetsporen van Patrick Bergmans, die werd benoemd tot vice president en general manager van iXerox, onderdeel van Xerox' groeiende Internet Business Group (IBG). Zowel Beltrametti als Bergmans rapporteren aan Hervé Gallaire, wereldwijd directeur van Xerox Research & Technology.

Beltrametti kwam in 1993 in dienst bij Xerox en was al directeur van het laboratorium in Grenoble (onderdeel van XRCE) en vice president en general manager van de business units Process, Consumer en Utilities. Veel van de in Grenoble ontwikkelde technologie maakt een integraal onderdeel uit van Xerox-producten, zoals bijvoorbeeld de toonaangevende oplossingen voor de productie en het beheer van meertalige documentversies en 'knowledge sharing'.

Beltrametti studeerde af in astrofysica aan het Max Planck Instituut in München. Voor Xerox was ze onder meer directeur computer- en netwerkwetenschappen aan de Universiteit van Alberta in Canada. Daar voerde ze een multimiljoenenprogramma door ter modernisering van het computergebruik op de campus dat de universiteit verschillende onderscheidingen opleverde.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket aan IT-diensten, op het gebied van documentproductie, electronisch documentbeheer, documentaire informatiesystemen, kennismanagement en workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving en bedrijfskritische documentbeheertoepassingen is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1999 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,2 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

Noot voor redacties