Groengrijsbeleid werkt

Productschap Diervoeder

28/07/2000

Groengrijsbeleid werkt!

Steeds meer ondernemers zien dat de doorstroming in hun personeelsbestand hapert. Op de arbeidsmarkt neemt het aanbod van jongeren met de geschikte opleiding af. Bovendien moet een steeds grotere groep oudere werknemers de continuïteit van het bedrijf waarborgen. Beide ontwikkelingen leiden tot een oplopende werkdruk en hebben daarmee direct invloed op de gezondheid van uw medewerkers.

Er zijn echter maatregelen die u als ondernemer kunt nemen om de ontgroening en vergrijzing van het personeelsbestand tegen te gaan. Hoe? Dat kunt u lezen in de brochure Groengrijsbeleid, die TNO Arbeid in opdracht van enkele productschappen heeft ontwikkeld. De brochure geeft aan de hand van praktijkvoorbeelden aan hoe u op ontgroening en vergrijzing effectief beleid kunt ontwikkelen. De brochure is gratis aan te vragen bij het sociaal secretariaat van het Productschap. Bel voor meer informatie 070 - 370 83 05.
E-mailen kan ook: (t.de.frel@hpa.agro.nl).