Dode bij verkeersongeval op A7 bij Lettelbert

Politiebericht Groningen: Lettelbert 30-07-2000 Dode bij verkeersongeval
Zondag 30 juli 2000

Oorzaak vermoedelijk klapband

Bij een verkeersongeval op de autosnelweg A7 bij Lettelbert (gemeente Leek) is vanmorgen een 53-jarige man uit Heerenveen om het leven gekomen. De man reed in een bestelbusje in de richting van Groningen. Vermoedelijk tengevolge van een klapband raakte hij de macht over het stuur kwijt en kwam met zijn auto in de linker berm terecht. Daar botste de auto tegen de vangrail en sloeg over de kop. De bestelwagen belandde vervolgens op de kop op de vangrail. De bestuurder liep bij het ongeval zwaar hoofdletsel op. Hij overleed ter plaatse aan zijn verwondingen. De man droeg vermoedelijk geen autogordel. De passagier van het slachtoffer, een 19-jarige man eveneens uit Heerenveen, raakte bij het ongeval licht gewond. Hij is voor onderzoek overgebracht naar een ziekenhuis. Beide mannen marktkooplui waren onderweg naar een markt in Lauwersoog. De politie stelt een onderzoek in naar de juiste toedracht van het ongeval.

Inlichtingen: afdeling communicatie, 0 50 - 5 995 010