Politiebericht Oss

Datum nieuwsfeit: 30-07-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Oss 30-07-2000
Persbericht district Maasland

DOORGEREDEN NA AANRIJDING, OSS De politie heeft vrijdagavond een 21-jarige automobilist uit Macharen aangehouden. De man bleek om 17.15 uur met zijn auto op de Tollenstraat in Oss een lantaarnpaal uit de grond te hebben gereden, waarna hij doorreed. Hij kon echter in de onmiddellijke omgeving worden aangehouden. Hij is na het opmaken van een proces verbaal weer in vrijheid gesteld.

ONDER INVLOED h Tegen een 39-jarige automobilist uit Heesch is vrijdag tegen middernacht proces verbaal opgemaakt terzake het rijden onder invloed. De controle vond plaats op de Kerkstraat in Heesch. De man kreeg een rijverbod van 2 uren. h Ook een 21-jarige automobilist uit Lith is door de politie aangehouden omdat hij onder invloed een auto bestuurde. Hij kreeg een rijverbod van 3 uren. Deze controle vond om 01.10 uur plaats op de Cereslaan in Heesch. h Een 32-jarige Ossenaar kreeg een rijverbod van 1 uur nadat hij was betrapt op het rijden onder invloed. Ook tegen hem is proces verbaal opgemaakt. De politie controleerde de man om 04.45 uur op de Singel 1940-1945 in Oss.

AUTOBRAND, HEESWIJK DINTHER Op de Nassaustraat is zaterdagmiddag omstreeks 15.15 uur een auto gedeeltelijk uitgebrand. Toen de bestuurder zijn auto had stilgezet begon het onder de motorkap te roken. Brandje is door de brandweer geblust.

AUTODIEFSTAL, VINKEL Op een parkeerplaats bij Vinkeloord is in de nacht van vrijdag op zaterdag een grijze BMW personenauto met het kenteken XG-42-RV ontvreemd.

SNELHEIDSCONTROLE, VINKEL Bij een snelheidscontrole op Weerscheut in Vinkel zijn zaterdagmiddag tussen 16.30 en 17.10 uur 11 automobilisten bekeurd. In totaal passeerden 82 voertuigen de controlepost.

ONDER INVLOED, OSS Een 37-jarige automobilist uit Oss heeft zijn rijbewijs bij de politie moeten inleveren omdat hij onder invloed van alcohol een auto bestuurde. De controle vond in de nacht van zaterdag op zondag om 02.05 uur plaats op de Osse Koornstraat. Hij kreeg een onmiddellijk rijverbod van 5 uren.