Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 31-07-2000

Politiebericht Utrecht: district Vecht & Venen, 08.55 uur
Onwelwording op motor

BREUKELEN Op zondag 30 juli, omstreeks 18.00 uur, reed een 42-jarige motorrijder uit Vreeland met een 17-jarige passagier uit Loenen over de Straatweg. De 17-jarige klopte bij de bestuurder op de rug met het verzoek te stoppen. De bestuurder stopte op de Karel Doormanweg.

De passagier stapte af, moest overgeven en zakte vervolgens bewusteloos in elkaar. Door het personeel van de GG en GD werd ter plaatse een infuus ingebracht. Op verzoek van het ambulancepersoneel werd de ambulance door een politievoertuig met optische- en geluidssignalen naar het UMC begeleid. De 17-jarige jongen bleek een hersenbloeding te hebben gehad en ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

Controle op en rond de Vinkeveense plassen

VINKEVEEN De politie heeft op zondag 30 juli weer toezicht gehouden op en rond de Vinkeveense plassen.

Op de Zuidplas is tegen een 39-jarige schipper uit Vinkeveen proces-verbaal opgemaakt terzake snelvaren. De man had op een eerder tijdstip al een waarschuwing gehad voor zijn te hoge snelheid. Op de Noordplas kreeg een schipper een bekeuring voor het niet hebben van een klein vaarbewijs.

Bij het toezicht houden op het parkeren nabij de Vinkeveense Plassen werden 40 bekeuringen uitgeschreven voor het niet gebruiken van de parkeerschijf of voor overschrijding van de toegestane parkeerduur van twee uur. Tevens werden 5 bekeuringen uitgeschreven voor het parkeren in strijd met het parkeerverbod.

Toch gaan rijden

MAARSSEN Op zondag 30 juli, omstreeks 22.25 uur, zagen politiemensen een 29-jarige automobilist uit Maarssen op de Verbindingsweg rijden. Zij wisten dat de man op vrijdag 28 juli was aangehouden voor het rijden onder invloed en dat daarbij zijn rijbewijs was ingevorderd.

Zij gaven de bestuurder een stopteken. De man kreeg een proces-verbaal voor het rijden zonder rijbewijs en hij moest zijn auto laten staan.

Aanrijding met letsel

KOCKENGEN Op zondag 30 juli, omstreeks 23.20 uur, reed een 53-jarige automobilist uit Utrecht over de Portengen, komende uit de richting van de gemeente Portengen en gaande in de richting van de Portengense brug. Op de kruising met de Provinciale Weg N401 verleende de man geen voorrang aan een van rechts komende 35-jarige automobilist, woonachtig in Nieuwkoop. Hierdoor reed de automobilist uit Nieuwkoop in de flank van de auto van de Utrechter.

Een inzittende van de 35-jarige automobilist uit Nieuwkoop kwam met zijn hoofd tegen de voorruit. De man, 50 jaar oud en afkomstig uit Nieuwkoop, is met een lichte hoofdwond en pijn in zijn nek voor onderzoek per ambulance naar een ziekenhuis vervoerd. Beide bestuurders van de voertuigen raakten niet gewond. Het voertuig van de Nieuwkoper moest worden afgetakeld.