QXL en Lycos sluiten Europese alliantie

QXL.nl
QXL en Lycos sluiten Europese alliantie

31 - 7 - 2000

QXL.com (www.qxl.com) tekent vandaag een strategische overeenkomst met Lycos Europa, waardoor QXL de vaste veilingpartner van Lycos is. Lycos en Tripod zijn actief in Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Nederland en naar verwachting binnenkort in nog meer landen. Met de samenwerking krijgt QXL duidelijke aanwezigheid op het Lycos-netwerk, dat meer dan 400 miljoen paginas beslaat, zoals de Lycos-homepage en shoppaginas, de gebruikersgemeenschappen genaamd Pods, de koop- en verkoopafdelingen.

Jim Rose, CEO van QXL.com, Dit is een belangrijke alliantie voor QXL, die ons in de gelegenheid stelt een grote groep mensen in Europa te bereiken via Lycos uitgebreide netwerk. De samenwerking levert een prachtige gelegenheid op om bij een breed publiek het gemak van online veilingen te introduceren; van real time veilingen tot zoektochten naar zeldzame voorwerpen. Volgens Christoph Mohn, CEO van Lycos Europa, winkelen gebruikers van Lycos veel op internet. De overeenkomst met QXL.com bevestigt dat we voorop lopen als online shopplatform, aldus Mohn. QXL.com is Europees markleider op het gebied van online veilingen. Consumenten en bedrijven bieden artikelen per opbod aan. Het kopen en verkopen van producten kan 24 uur per dag, zeven dagen per week en in zeven verschillende talen en valuta plaatsvinden. Kopers kunnen bieden op elk artikel dat op een van de QXL-sites wordt aangeboden door QXL-leden, handelaren of QXL zelf. QXL.com startte in 1997 in Engeland. Sindsdien is het bedrijf snel gegroeid en is het actief op Europees niveau. Na Groot-Brittannië, Duitsland (www.qxl.de), Frankrijk (www.qxl.fr) en Italië (www.qxl.it) was Nederland het vijfde land waar QXL.com een vestiging opende. Daarna zijn er vestigingen van QXL geopend in onder meer Noorwegen, Polen, Finland, België en Denemarken. Elke vestiging heeft een lokaal management en lokale klantenservice, zodat gebruikt gemaakt wordt van zowel de voordelen van een internationale als een nationale organisatie. QXL.com plc is genoteerd aan London Stock Exchange en de Nasdaq.Lycos is een van Europas meest bezochte sites.

Het Lycos-netwerk omvat een krachtig netwerk van vooraanstaande internetmerken, dat content en community-services combineert. Dagelijks navigeren, communiceren en publiceren miljoenen webgebruikers via Lycos Europa. Op dit moment kiest één op de drie internetgebruikers in Europa een Lycos- merk, wat Lycos Europa geliefd maakt bij online adverteerders en e-commercepartners. Lycos Europa is in 12 landen aanwezig met sites in de lokale taal en met lokale content, namelijk in België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Zweden, Zwitserland, Spanje, Groot-Brittannië en Ierland.

QXL Nederland
Michiel van der Meer