UPC verlaagt tarieven bellen van vast naar mobiel

Datum nieuwsfeit: 31-07-2000

Meer duidelijkheid voor abonnee in woud van tarieven

UPC Nederland verlaagt haar tarieven voor bellen van vast naar mobiel

AMSTERDAM, 31 JULI 2000 - UPC Nederland verlaagt met ingang van 1 augustus aanstaande haar tarieven voor bellen van vast naar mobiel binnen Nederland. Voortaan betaalt de abonnee één vast tarief van 49 cent per minuut ongeacht wanneer en naar welke telecomaanbieder wordt gebeld.

"UPC Nederland loopt met deze aanpassing en tariefsverlaging wederom voorop in het aanbieden van de beste en de meest heldere tarieven aan haar abonnees", aldus algemeen directeur Henk Koning. "We hanteren één vast tarief ongeacht wanneer wordt gebeld en naar welke operator. Daarmee scheppen we voor onze abonnees duidelijkheid in het woud van regels en tarieven die nu worden gehanteerd."

Een abonnee betaalt momenteel voor bellen van vast naar mobiel in de piekuren tussen 08.00 en 20.00 uur 75 cent per minuut en tijdens de daluren 50 cent per minuut. Met de aanstaande tariefsverlaging gaat UPC Nederland over op een uniform tarief van 49 cent per minuut, ongeacht wanneer en naar welke operator wordt gebeld. Daarmee stapt UPC Nederland af van verschillende tarieven voor het bellen van vast naar mobiel tijdens piek- en daluren.

UPC
UPC Nederland is onderdeel van het beursgenoteerde United Pan-Europe Communications (AEX en NASDAQ) en is met zo'n 2,2 miljoen klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige breedbandnetwerken.
UPC Nederland is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Op de consumentenmarkt voert de onderneming diensten op het gebied van Internet (chello), telefonie (Priority Telecom) en radio & tv. Op de zakelijke markt legt UPC Nederland zich toe op het ontwikkelen, toepassen en integreren van de modernste-, datacommunicatie- en Internetoplossingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

afdeling Media Relations van UPC Nederland:
Joe Simmons, telefoonnummer 020 77 07 254, mobiel 06 55 15 49 18, e-mail: (jsimmons@upc.nl).