Extratainment.com biedt elke dag online cartoons

Datum nieuwsfeit: 31-07-2000
VRIJ VOOR PUBLICATIE

Rotterdam, 31 juli 2000

EXTRATAINMENT.COM: ELKE DAG ONLINE CARTOONS!

Van ExtraGratis.com naar ExtraTainment.com
ExtraGratis.com gaat nog meer gratis ‘Extra's' bieden. Vanaf volgende week verandert ExtraGratis.com in ExtraTainment.com. Op de nieuwe site zijn, naast de verdere avonturen van de populaire Recycle Dog, ook nieuwe cartoonseries en een uitgebreid aanbod aan nieuwe features, zoals games, gratis downloads en merchandise te vinden. Maandag 7 augustus is de lancering van ExtraTainment.com.

ExtraTainment.com brengt dagelijks nieuwe cartoons. De humor is kort en krachtig of zoals ExtraTainment zelf zegt: “It's in your face and it won't come off !”.
Naast het aanbieden van de content op de eigen website biedt het bedrijf ook onder licentie entertainment aan derden. Websites en portals gebruiken entertainment als middel om bezoekers aan zich te binden. Cartoons, games en gratis downloads zorgen ervoor dat bezoekers naar een site blijven terugkeren. ExtraTainment.com richt zich tevens ook op de mobiele markt en gaat content leveren voor WAP, 3G (UMTS; Universal Mobile Telecommunications System) en Palmtops, zoals Pocket PC's. ExtraTainment.com is een Nederlandse organisatie. De entertainment die het biedt is echter internationaal van karakter en uitstraling en voor iedereen.

ExtraTainment.com is ontstaan uit een experiment door cartoonist en web designer Hubert Roth.
Roth begon in oktober 1999 met ExtraGratis.com als platform voor zijn experimentele cartoons. De dagelijkse avonturen van zijn personage Recycle Dog verwierven al snel een wereldwijde cultstatus. Het inventieve en humoristische concept van zijn cartoons kreeg veel aandacht van diverse nationale en internationale media. Planet Internet noemde ExtraGratis.com “een van de betere Nederlandse sites”. “Zelden zijn dit soort grappen technisch zo perfect uitgewerkt”, oordeelde Nederlands grootste provider over de Recycle Dog cartoons.

ExtraGratis.com werd dit jaar genomineerd bij de prestigieuze Cool Site of The Year Awards in de categorie Cartoons. ExtraGratis.com is de enige Nederlandse website die in het vijfjarig bestaan van de Awards een nominatie in de wacht wist te slepen. Deze enthousiaste ontvangst door fans, pers en de bedrijfstak was voor Roth de reden om zijn hobby in een onderneming om te zetten.

Door de enorme belangstelling voor de content van de website werd het mogelijk voldoende kapitaal aan te trekken om een professionele organisatie op te zetten.
Roth heeft dan ook sinds eind vorig jaar de aktiviteiten van ExtraGratis.com ingebracht in de nieuwe onderneming ExtraTainment.com en is sinds die tijd bezig met een team van professionele animators, sound designers, scenarioschrijvers, technici en een marketing en sales staf met het produceren van online entertainment. ExtraTainment.com wordt gefinancierd via Private Venture Capital, waardoor de onderneming in staat is om enerzijds een continue kwaliteit te bieden en anderzijds haar lange termijn doelstellingen te verwezenlijken.

Noot aan de redactie:
U kunt alvast een kijkje nemen op onze site. Hiervoor heeft u deze week (t/m
6 augustus 2000) nog een username en password nodig. Op maandag 7 augustus gaat de site officieel online en is er geen username en password meer nodig.
Het adres is: www.extratainment.com
Username: test
Password: extratest

Voor beeldmateriaal en downloads van ExtraTainment.com cartoons, logo's en banners kunt u terecht op: www.extratainment.com/pressimages.html

Het adres van ExtraGratis is: www.extragratis.com (t/m 6 augustus
2000)

Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Mijke Niks, manager Public Relations, via telefoonnummer 010 4390200 of via e-mail (mijke@extratainment.com).