Betuweroute gunt contract Valburg tot Pannerdensch Kanaal

Datum nieuwsfeit: 18-07-2000
Betuweroute Internet site

Contract Valburg tot Pannerdensch Kanaal gegund 18 Juli 2000

De Projectorganisatie Betuweroute heeft het contract gegund voor de aanleg van de Betuweroute van Valburg tot het Pannerdensch Kanaal. Het contract ging naar de Bouwcombinatie Betuweroute +. Deze aannemerscombinatie bestaat uit de bedrijven Dura Vermeer Groep, Koninklijke BAM Groep uit Nederland en Philipp Holzmann AG en Josef Möbius Bau-Gesellschaft uit Duitsland. Het contract heeft een financiële omvang van 250 miljoen.

Dit deel van het tracé heeft een lengte van ongeveer twintig kilometer en is tot aan Bemmel gebundeld met de snelweg A15. Onderdeel van het tracé is de aanleg van het CUP (Centraal Uitwissel Punt) bij Valburg, waar de treinstellen in de toekomst opnieuw samengesteld worden voor transport naar Europese bestemmingen. Hiernaast kruist het tracé enkele lokale en regionale wegen en spoorwegen, waarvoor diverse aanpassingen aan de lokale infrastructuur nodig zijn. Deze aanpassingen zijn ook in het contract opgenomen. Voor het overige bestaat het tracé grotendeels uit de aanleg van het baanlichaam op maaiveld.