AMR noemt QAD als derde ERP-leverancier in marktsegmenten

Vindplaats 2

AMR noemt QAD als derde ERP-leverancier in haar marktsegmenten

QAD zet Oracle een plaats achteruit in de Farmaceutische en Biotech markt

Nieuwegein, 27 juli 2000 - QAD Inc., ontwikkelaar van e-business-oplossingen die worden ondersteund door de beste ERP-applicaties, maakt bekend dat haar gerichte marktbenadering heeft geresulteerd in de derde positie op de ERP-markt voor de verschillende 'verticals' die QAD bedient. Deze positie is een bevestiging van de ondersteuning die de QAD eQ Business-to-Business-applicaties productiebedrijven bieden bij hun overgang naar e-business.

Volgens het juni-rapport van AMR Research, een belangrijke industry-analyst voor de ERP- en e-businessmarkt, neemt QAD de derde plaats in op de lijst van ERP-leveranciers met de hoogste licentieomzet in 1999, in de automotive-, elektronica-, food & beverage-markt en in de markt voor industriële productie. In de meeste gevallen verdubbelde QAD haar marktaandeel in deze sectoren. Verder neemt QAD volgens dit rapport de tweede plaats in de markt voor farmacie en biotechnologie over van Oracle.

"Deze onderzoeksresultaten bevestigen onze ideeën dat productie- en distributiebedrijven altijd die applicaties kiezen die het beste aansluiten op hun specifieke behoeften", zegt Pam Lopker, President van QAD. "Dat is ook het uitgangspunt voor onze QAD eQ B2B-applicaties, met als resultaat dat toonaangevende bedrijven als AT&T Wireless QAD voor haar e-business-toepassingen heeft geselecteerd."

Hoewel QAD wordt gezien als een enterprise-software ontwikkelaar, was het bedrijf één van de eerste bedrijven die erkende dat e-business-functionaliteit een centrale rol speelt bij de centralisatie van belangrijke klanten- en leveranciersfuncties voor uiteenlopende wereldwijd opererende ondernemingen. De QAD eQ B2B-applicaties breiden dit uitgangspunt verder uit voor de ondersteuning van complexe relaties tussen verschillende bedrijven binnen een markt of en contacten tussen klanten, leveranciers of extended businesspartners.

In het AMR rapport over E-business technologieën van Rod Johnson en Pierre Mitchell, staat verder: "De basis van eQ is het B2B Relationship Framework dat many-to-many-relaties ondersteunt die voorheen alleen werden aangeboden door leveranciers van e-commerce exchange-producten. Door deze mogelijkheid is QAD als een van de eerste ERP-leveranciers doorgegroeid tot een
B2B-exchange-leverancier."

De QAD eQ B2B-applicatiereeks biedt Buy-Side en Sell-Side Management met Replenishment- en Exchange-mogelijkheden. Het geavanceerde B2B Relationship Management voert transacties uit op basis van overeenkomsten en voorkeuren van de belangrijkste deelnemers aan de supply chain. Hierdoor kunnen bedrijven dagelijkse beslissingen overlaten aan de business policies die in QAD eQ gedefinieerd kunnen worden.

AMR Research heeft het grootste onderzoeksteam speciaal voor enterprise en supply chain applicatiemarkt. De senior analisten van AMR hebben gemiddeld 15 tot 20 jaar markt- en IT-ervaring en diepgaande kennis van de rol van IT in deze markten.

QAD
QAD, opgericht in 1979, is een vooraanstaand leverancier van e-business- en enterprise-oplossingen voor internationaal opererende bedrijven, met speciale aandacht voor het middelgrote bedrijf. QAD software is leverbaar in 26 talen, ondersteunt meerdere valuta en versnelt de bedrijfsprocessen bij meer dan 4.000 bedrijven in meer dan 80 landen. De QAD-software is specifiek ontwikkeld voor wereldwijd opererende fabrikanten in de volgende sectoren: automotive, consumentengoederen, elektronica, levensmiddelen en dranken, industriële en medische apparatuur. Meer informatie over QAD is te vinden op de QAD-website: www.qad.com, of bel (+31) (0)30 602 42 21. Vanuit Nieuwegein richt QAD Netherlands BV zich op de Benelux-markt, waar meer dan 300 bedrijven gebruikmaken van producten en diensten van QAD.

QAD is een handelsmerk; QAD Applications, eQ en MFG/PRO® zijn geregistreerde handelsmerken van QAD, Inc. Alle overige genoemde merk- of bedrijfsnamen kunnen een handelsmerk zijn van hun respectieve eigenaars.

Voor meer informatie:
QAD Netherlands BV Lammers van Toorenburg PR
Hans van Houwelingen Noud Heijna
tel. 030-602 4221 tel. 030-656 5070
fax 030-603 8037 fax 030-656 5473
e-mail: (info@qad.nl) e-mail: (noud@lvtpr.nl)