Overname van muziekdetailhandel De Wilde door vanLeest

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000
FREE RECORD SHOP HOLDING N.V.

Essebaan 55

2900 AD Capelle a/d IJssel
Holland
Telefoon 010-284 47 77
Fax 010-284 47 11

Capelle aan den IJssel, 1 augustus 2000

OVERNAME VAN MUZIEKDETAILHANDEL DE WILDE DOOR VANLEEST AFGEROND

De voorgenomen overname door vanLeest Platenspeciaalzaken B.V., een volledige dochter van Free Record Shop Holding N.V., van de winkelactiviteiten van Muziekcentrum De Wilde B.V. per 1 augustus 2000, is afgerond.

VanLeest heeft op het ogenblik 35 winkels en heeft - na de overname van de zeven winkels van Studio Fox eind 1998 - vestigingen in heel Nederland. VanLeest bedient klanten in de leeftijdscategorie vanaf circa 18 jaar; ruim 10% van de omzet komt uit klassieke muziek. Muziekcentrum De Wilde heeft een nagenoeg gelijk klantenprofiel en heeft twee winkels in Laren (NH) en Zeist.

Genoemde transactie zal geen nadelige gevolgen hebben voor de werkgelegenheid. De overname zal direct positief bijdragen aan het resultaat van Free Record Shop Holding N.V.

Capelle a/d IJssel, 1 augustus 2000
Free Record Shop Holding N.V.

Noot voor redacties