Endemol verkoopt 25%-belang in distributeur Helkon

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000

Hilversum, 1 augustus 2000

ENDEMOL VERKOOPT 25%-BELANG IN DISTRIBUTEUR HELKON AAN MANAGEMENT

In het kader van de strategische heroriëntatie op haar distributie-activiteiten verkoopt ENDEMOL Entertainment haar belang van
25% in Helkon aan het zittende management van het filmdistributiebedrijf uit München. In totaal gaat het om 2.637.787 stukken in Helkon Media AG. Met de transactie realiseert ENDEMOL een aanmerkelijke boekwinst. De strategische heroverweging op de distributie-activiteiten staat geheel los van de overname van ENDEMOL door het Spaanse Telefónica.
ENDEMOL heeft in de afgelopen maanden haar strategische mogelijkheden geëvalueerd met betrekking tot de distributie-activiteiten. De onderneming wil zich nog meer concentreren op de exploitatie van haar eigen content, ontwikkeld in de divisies Televisieproductie en ENDEMOL.com, dan op de exploitatie van content van derden. Twee weken geleden maakte ENDEMOL bekend de activiteiten in haar divisie ENDEMOL International Distribution per 1 augustus over te doen aan het Canadese CanWest. Na de verkoop van het belang in Helkon is ENDEMOL niet langer actief in de distributie van door derden geproduceerde content voor televisie.

Voor meer informatie:
Martijn Hoogendijk, investor relations, tel. +31 (0)35 53 999 46, Thomas Notermans, perscontacten, tel. +31 (0)35 53 999 42.