Celerra Network File Server van EMC breekt snelheidsrecords

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000
Celerra Network File Server van EMC breekt snelheidsrecords in performancetests

Sterke omzetgroei van EMC op het gebied van Network Attached Storage (NAS) op enterprise-niveau

Nieuwegein, 1 augustus 2000 - Prestatietests van Standard Performance Evaluation Corporation (SPEC) tonen aan dat Celerra, de Network Attached Storage (NAS)-connectiviteitsoplossing van EMC, meer dan drie keer zo snel is als de beste concurrent. De jongste versie van Celerra is op diverse punten verbeterd wat heeft geleid tot een algemene stijging van de systeemperformance van meer dan 60 procent. Dankzij deze vooruitgang kunnen bedrijven de netwerkconnectiviteit van hun informatie-infrastructuur sterk verbeteren. In de eerste twee kwartalen van 2000 is de omzet van EMC op het gebied van NAS-implementaties bijna vertienvoudigd in vergelijking met dezelfde periode in 1999. Daarmee is EMC de snelst groeiende speler in dit nieuwe marktsegment.

Celerra, een product dat in 1996 werd geïntroduceerd, is een integraal onderdeel van het EMC Enterprise Storage Network. Het verbindt clients binnen een local- of wide-area network met ofwel een storage area network (SAN), danwel direct met Symmetrix Enterprise Storage systemen van EMC. Celerra zorgt voor het naadloos delen en beheren van bestanden. De vraag naar Celerra groeit explosief nu steeds meer bedrijven manieren zoeken om hun opslag-infrastructuur geschikt te maken voor Internet. NonStopNet, een Amerikaanse Internet Service Provider, heeft Celerra uitgekozen om netwerktoegang te verkrijgen tot meer dan 60 terabytes Enterprise Storage van EMC in een SAN. Het bedrijf implementeert zowel Celerra als Connectrix, EMC's Fibre Channel enterprise director in Points of Presence (POP) over de hele wereld.

Jim Rothnie, Senior Vice President Product Management van EMC: "Leveranciers die apparaten verkopen voor Network Attached Storage maken herhaaldelijk de fout dat zij de opslag in deze apparaten inbouwen. Op kleine schaal is dit nog wel mogelijk, maar op het enterprise-niveau, waar multi-terabytes aan informatie omgaan, kan dit in chaos ontaarden. Al aan het begin van de jaren negentig onderkenden vooruitstrevende bedrijven dat het de voorkeur verdient om alle informatie te consolideren binnen een eenvoudig te beveiligen en te beheren opslaginfrastructuur. De diskloze architectuur van Celerra werkt volgens dit inmiddels geaccepteerde model en biedt de voordelen van NAS zonder de nadelen van het werken met aparte, geïsoleerde gegevensverzamelingen."

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is marktleider in de snel groeiende markt voor intelligente enterprise opslagsystemen, software, netwerken en services. Ook op technologisch gebied loopt EMC voorop. De producten van het bedrijf dragen zorg voor opslag, toegang, beheer en bescherming van informatie, vanuit alle belangrijke IT-omgevingen, waaronder Unix, Windows NT, Linux, mainframes en andere platforms. EMC is genoteerd aan de New York Stock Exchange en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC maakt tevens deel uit van de S&P 500 Index. Voor meer informatie over EMC en haar producten: www.emc.com.
Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Karin Klerk of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Berith Selling (e-mail: (beriths@monogram.nl)) of Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).