Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000

Politiebericht Brabant-Noord: Den Bosch 1-08-2000 Persbericht district Den Bosch

DRUGGEBRUIKER OP DE BON (s-Hertogenbosch) Maandagavond is er terzake openlijk druggebruik proces-verbaal opgemaakt tegen een 25 jarige man uit Zaltbommel. Hij werd met zijn basepijp nog in de hand aangetroffen op de Vliertstraat.

GESTOLEN AUTO AANGETROFFEN (s-Hertogenbosch) Op de Eerste Haren in s-Hertogenbosch is maandagavond een van diefstal afkomstige personenauto van het merk Opel Kadett aangetroffen. Het voertuig was op 28 juli jl. elders in s-Hertogenbosch gestolen.

INBRAAK (s-Hertogenbosch) In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in een bedrijfspand aan het Leonardo da Vinciplein in s-Hertogenbosch. De inbreker heeft een ruit vernield en vervolgens kans gezien om een complete kassa met inhoud weg te nemen.

AUTODIEFSTAL (Vlijmen) Vanaf de Grote Kerk in Vlijmen is in de nacht van maandag op dinsdag een witte personenauto, merk Volkswagen Golf, met het kenteken XT-35-TG gestolen.

DVD-RECORDER WEG (s-Hertogenbosch) Een onbekend gebleven persoon heeft maandagmiddag kans gezien uit een winkel aan de Vughterstraat in s-Hertogenbosch een zilverkleurige DVD-recorder van het merk Sony met een winkelwaarde van bijna f. 1500,00 weg te nemen.

WINKELDIEFSTAL (s-Hertogenbosch) Vanmorgen is in een winkel aan de Pensmarkt in s-Hertogenbosch een 22 jarige inwoner van Tilburg aangehouden. De man werd door de beveiliging betrapt op diefstal van scheerspullen. Nadat hem een winkelverbod voor de duur van 1 jaar was uitgereikt is hij door de politie meegenomen naar het bureau voor verhoor.

HOOFDLETSEL TEN GEVOLGE VAN ONGEVAL (s-Hertogenbosch Een 64-jarige vrouw uit s-Hertogenbosch liep vanmorgen op de Parade/Peperstraat in haar woonplaats een fikse hoofdwond op en moest worden overgebracht naar het ziekenhuis. Zij fietste vanaf de Parade de Peperstraat in op het moment dat de bestuurder van een daar aan de kant gestopte bestelauto juist het portier van de auto opende. De vrouw kwam ten val en raakte met haar hoofd de grond.

BRAND IN WONING (s-Hertogenbosch) Vanmiddag brandde de zolderverdieping van een woning aan de Busschietersstraat in s-Hertogenbosch naganoeg geheel af. De bewoner, een 29 jarige man, had de woning ongeveer 20 minuten voor het uitbreken van de brand verlaten. Hij ontdekte daarna zelf de brand. Het bleek dat de man op de zolderverdieping een hennepkwekerij exploiteerde met naar zijn eigen zeggen ongeveer 150 planten. Het vermoeden bestaat dat de apparatuur waarop de hennepkwekerij draaide de oorzaak is van de brand. De man is aangehouden en gehoord terzake overtreding van de Opiumwet.