Politiebericht Eindhoven e.o.

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 1-08-2000 2e Persbericht 1 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Diefstal fietstas
Dinsdagmorgen omstreeks 11.10 uur is van een 60- jarige fietster uit Eindhoven haar fietstas gestolen. Zij fietste over de Veld. Montgomerylaan. Plotseling voelde zij een ruk aan haar fiets. Zij keek om en zag dat haar fietstas verdwenen was. In haar fietstas zaten enkele sleutels, een kabelslot en een damesjas.
Eindhoven: Snelheidscontrole
Dinsdagmorgen tussen 7.40 uur en 11.20 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Aal-sterweg. 2025 voertuigen zijn gecontroleerd. 186 reden te snel. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 77 km/u.

Deurne: Inbraak in winkels
Tussen maandagavond 18.00 uur en dinsdagmorgen 9.00 uur is er ingebroken in een winkel aan de Harmoniestraat. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van de voordeur-sloten. Er wordt niets vermist. In dezelfde nacht is er ingebroken in een bedrijf aan de Stationsstraat. Toegang tot het pand werd verkregen na verbreking van de toegangsdeursloten. Uit het pand zijn een grote hoeveelheid schoenen, lederen tassen en wat muntgeld uit de kassa gestolen.
Someren: Aanrijding met gewonde
Dinsdagmorgen omstreeks 8.05 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Ter Hofstadlaan, Provincialeweg en Koutersweg een 67- jarige automobiliste uit Someren gewond. Zij reed over de Ter Hofstadlaan. Gekomen bij genoemde kruising reed ze rechtsaf de Provincialeweg op en kwam in botsing met een daar rijdende personenauto, bestuurd door een 44- jarige vrouw uit Asten. De automobiliste uit Someren kwam vervolgens tegen een wachtende vrachtauto op de Koutersweg tot stilstand. Zij is voor onderzoek overgebracht naar het Elkerliekziekenhuis.

Son: Aanrijding met gewonde
Dinsdagmiddag omstreeks 13.05 uur raakte bij een eenzijdige aanrijding op de Rooijseweg een 64- jarige automobilist uit Schijndel gewond. Hij reed daar richting St. Oedenrode. Door nog onbekende oorzaak raakte de bestuurder plotseling van de weg en botste tegen een boom. De Schijndelnaar klaagde over pijn in de rug. Hij is voor observatie overgebracht naar het St. Catharinaziekenhuis.

Veldhoven: Inbraak in een bedrijf
Tussen maandagavond 20.00 uur en dinsdagmorgen 8.00 uur is er ingebroken in een zeecon-tainer staande op een bedrijf aan de Provincialeweg. Toegang tot de container werd verkregen na het doorknippen van het hangslot. Uit de container zijn een aantal pallets, met daarop hondenvoer, weggenomen.

Waalre: Diefstal Old Timer
Tussen maandagavond 22.30 uur en dinsdagmorgen 9.00 uur is er vanaf een afgesloten terrein aan de Eindhovenseweg een groene personenauto, Pontiac Firebird 350 A, voorzien van het kenteken DE-93-04, gestolen.
Eersel: Autogordelcontrole
Dinsdagmiddag is er op de Postelseweg een autogordelcontrole gehouden. Van de 80 gecontroleerde automobilisten kregen er 4 een proces-verbaal voor het niet dragen van de autogordel. Tevens werd een bromfietser bekeurd omdat deze sneller dan 40 km. reed. Hij reed 64 km/u.
Geldrop: Aanrijding met gewonden.
Dinsdagmiddag omstreeks 12.45 uur raakte bij een aanrijding op de kruising Beneden Beekloop en Heibeekstraat een 15- jarige bromfietsbestuurder en zijn 16- jarige passagier, beiden uit Geldrop, gewond. Zij reden richting Eindhovenseweg en verleende daar geen voorrang aan de van rechtskomende 36- jarige automobilist uit Eindhoven die de kruising opreed. De bromfietser en zijn passagier raakte gewond. Zij droegen geen helm. Bij controle bleek de bromfietser niet verzekerd te zijn. Tevens was de bestuurder niet in het bezit van een bromfietscertificaat. De bromfiets is inbeslaggenomen. Na behandeling in het St. Annaziekenhuis konden beiden huiswaarts keren. Tegen hen wordt proces-verbaal opgemaakt.