Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000

1 augustus 2000

Inbreker op heterdaad aangehouden
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks twee uur komt bij de politie van het district Schiedam een inbraakalarm binnen van een bedrijfspand aan de Strickledeweg. Politiemensen die ter plaatse komen merken dat er nog iemand in het pand moet zijn en stellen een nader onderzoek in. Als ze een man over een hek zien klimmen stellen ze samen met diverse andere politie-eenheden die inmiddels ter plaats zijn gekomen een onderzoek in op de bedrijfsterreinen. Op één van de omliggende bedrijfsterreinen wordt even later een man, een 42-jarige Schiedammer, aangehouden. De politie stelt een nader onderzoek in.

Auto\'s beschadigd bij achtervolging
SCHIEDAM -- Maandagavond zagen politiemensen in de Vlaardingerstraat een jongen in een auto rijden, waarvan ze ambtshalve wisten dat hij nog niet de gerechtigde leeftijd had om een motorvoertuig te mogen besturen. De politiemensen keerden daarop hun voertuig en gingen achter de jongen, een 17-jarige Schiedammer aan. De jongen negeerde echter een stopteken en ging er vandoor.
De achtervolging die daarop volgde, ging via de Breedstraat, de Noordmolenstraat, de Noordvest, het Doelenplein en de Schie naar het Raam. Daar botste de jongen tegen een auto, die daarop ook weer tegen een andere auto reed. De Schiedammer ging er vervolgens te voet vandoor en vluchtte een woning aan de Oude Sluis binnen. Na een onderzoek in de woning werd de jongen in eerste instantie niet aangetroffen. Even later zagen politiemensen hem op het dak van de woning zitten. Omdat de identiteit van de jongen bekend is, zal hij op een later tijdstip alsnog worden aangehouden, onder andere voor rijden zonder rijbewijs, het veroorzaken van een aanrijding en het zich onttrekken aan een staande houding. Het voertuig waarin hij reed is in beslag genomen.

Aanrijding met gewonde
SCHIEDAM -- Maandagmiddag omstreeks drie uur vindt op de kruising van de \'s-Gravelandseweg en de Ringersstraat een aanrijding plaats tussen een vrachtwagen en een bestelbus, waarbij de bestuurder van de bestelbus gewond raakt. De man, een 19-jarige inwoner van \'s-Gravenzande, reed in zijn bestelbus over de \'s-Gravelandseweg in de richting van de Ringersstraat en kreeg op de kruising geen voorrang van de 41-jarige vrachtwagenchauffeur uit Wassenaar vanuit de Neherstraat in de richting van de Ringersstraat wilde. De bestuurder van de bestelbus raakt door de aanrijding gewond aan een arm en werd voor behandeling overgebracht naar het Schieland ziekenhuis.
Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Maandagmiddag omstreeks kwart voor vier hield personeel van een supermarkt aan het Broersveld een 28-jarige Rotterdammer aan op verdenking van winkeldiefstal. De man had even daarvoor geprobeerd 12 pakken wasmiddel weg te nemen. Hij werd overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau.

Eenzijdige aanrijding onder invloed
SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks kwart voor twee raakte een 28-jarige Schiedammer op de afrit Schiedam-Noord van rijksweg A4 de macht over het stuur kwijt en reed tegen een boom. De man verklaarde tegen de politie medicijnen te hebben gebruikt, waarop bij de man bloed werd afgenomen.

Fietsen en vuilniszakken in brand
SCHIEDAM -- In de nacht van maandag op dinsdag omstreeks kwart over vier stonden op het Jacques Urlusplein de banden van twee fietsen in brand. Politiemensen blusten het vuur. Even later stond op de Mozartlaan een aantal vuilniszakken in brand. Toen de politiemensen ter plaatse kwamen was het vuur al uit.