Expositie in Madurodam: 'Israel in miniatuur'

Shalom Madurodam

Unieke expositie 'Israel in miniatuur'

De flyer van Israël in miniatuur in Madurodam

Van 1 augustus tot en met 31 oktober 2000 vindt er in Madurodam een unieke expositie plaats: 'Shalom Madurodam, Israel in miniatuur'.

Ruim veertig maquettes van bezienswaardigheden uit het Beloofde Land worden, net als in Madurodam op schaal 1:25, tentoongesteld in een expositieruimte van 1000 m². De maquettes geven een overzicht van de historische, religieuze, bijbelse en archeologische hoogtepunten van Israel. Voorbeelden hiervan zijn de Rotskoepel, de Klaagmuur en de Kerk van Alle Naties uit Jeruzalem, de Basiliek van de Annunciatie uit Nazareth en het Romeinse Theater in Caesarea.

Park Mini Israel

De expositie is tot stand gekomen door een langdurige samenwerking tussen Madurodam en het volgend jaar te openen Park Mini Israel in Latrun, ofwel tussen de oudste miniatuurstad en de nieuwste. De expositie wordt mede mogelijk gemaakt door het Israëlisch Nationaal Bureau voor Toerisme Benelux en EL AL Israel Airlines Ltd.

De openingstijden zijn gedurende de expositie (1 augustus tot en met
31 oktober 2000): augustus 09.00 - 23.00 uur; september en oktober 09.00 - 18.00 uur. Entreeprijzen Madurodam: volwassenen ƒ21,00; kinderen 4-11 jaar ƒ14,00 en 60+ ƒ18,50. Voor de expositie wordt geen toeslag op de normale entreeprijs van Madurodam berekend. Een catalogus met foto's van de maquettes en informatie over hun historische context is te koop voor ƒ5,00.

Noot voor redacties