Leden NVJ onderschrijven akkoord nieuwsbladjournalisten

KORT NIEUWS

CAO NIEUWSBLADJOURNALISTEN
Leden onderschrijven principeakkoord
De NVJ-leden hebben ingestemd met het principeakkoord over de nieuwe CAO voor nieuwsbladjournalisten. De CAO heeft een looptijd van 2 jaar, vanaf 1 juli 2000 tot 1 juli 2002. De salarissen van nieuwsbladjournalisten worden structureel verhoogd met 7,2% (3,5% per 1 juli 2000, 2,5% per 1 juli 2001 en 1,2% per 1 januari 2002). In de nieuwe CAO is verder onder meer afgesproken dat het aantal extra vrije seniorendagen vanaf 60 jaar wordt verhoogd met 5, naar een totaal van 31 dagen. Deze kunnen bovendien worden opgespaard ten behoeve van de VUT of prepensioenleeftijd.

Donald Wieringa naar nieuwe stichting
Donald Wieringa, coördinator van de Werkgroep Migranten en Media is benoemd tot directeur van de Fenix Foundation, een nieuwe stichting voor allochtone kunstenaars. Wieringa, die de NVJ per 15 oktober zal verlaten, licht zijn nieuwe functie binnen kort op deze pagina's toe.
Theo Dersjant wordt docent
Theo Dersjant (43), eindredacteur en plaatsvervangend hoofdredacteur van De Journalist, begint per 1 september als docent Journalistiek aan de Academie voor Journalistiek en Voorlichting in Tilburg. Dersjant heeft ruim acht jaar voor De Journalist gewerkt en was daarvoor werkzaam voor ondermeer De Gooi en Eemlander.