Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Rijn & IJssel, 09.10 uur
Geslacht schaap gedumpt

HARMELEN Op maandag 31 juli, omstreeks 14.00 uur, werd in een sloot aan de Blindeweg tussen Harmelen en Monfoort, ter hoogte van de vierde dam vanuit Harmelen gezien, een half geslacht schaap aangetroffen.

De resten van het dier lagen half op de walkant half in de sloot. Het schaap bevond zich in verregaande staat van ontbinding. Het dier had geen oormerk meer en de belangrijkste delen bleken te zijn geslacht.

Het is de afgelopen tijd enkele malen eerder voorgekomen dat de resten van een geslacht schaap in dezelfde omgeving werden gedumpt. Mochten mensen hiervan getuigen zijn geweest, dan wel mochten mensen in de toekomst een dergelijke dumping zien, dan worden zij verzocht contact op te nemen met de politie op telefoonnummer 0348-488 488.

Gordelcontrole

WOERDEN Op maandag 31 juli heeft de politie tussen 14.00 uur en 15.00 uur op de Waardsedijk een gordelcontrole gehouden.

Van de 48 gecontroleerde bestuurders bleken 36 bestuurders hun autogordel te dragen. De 12 bestuurders die dit niet deden kregen een bekeuring van f 90,-.

Bromfiets ingenomen

WOERDEN Op maandag 31 juli, omstreeks 21.10 uur, zagen politiemensen een bromfietser rijden over de Europabaan. Het viel hen op dat de bromfietser geen helm droeg.

Bij controle van de bromfietser, 17 jaar oud en afkomstig uit Woerden, bleek tevens dat de brommer niet was verzekerd, niet was voorzien van een gele plaat en vermoedelijk opgevoerd was. De bromfiets werd voor een technisch onderzoek ingenomen. Op de rollentestbank op het politiebureau bleek de bromfiets inderdaad te zijn opgevoerd.

De 17-jarige Woerdenaar kreeg bekeuringen voor de diverse door hem gepleegde overtredingen.