BEA Systems eerste onafhankelijke onderneming met J2EE-cert.

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000
BEA Systems Inc. is eerste onafhankelijke onderneming met J2EE-certificaat

BEA's uitgebreide, markt-dominerende J2EE-platform gewaardeerd als de facto standaard voor de e-business

Amsterdam, 1 augustus 2000 - BEA Systems Inc. (Nasdaq: BEAS), The E-Commerce Transactions Company™, maakt bekend dat de WebLogic*-serie applicatieservers van BEA met succes de Java* 2 Enterprise Edition (J2EE)* certificering van Sun Microsystem (Nasdaq: SUNW) heeft behaald. Binnen de markt wordt dit beschouwd als enige alomvattende testsuite waarmee naleving van de J2EE-specificaties kan worden vastgesteld. Deze mijlpaal bevestigt de voortdurende en strikte navolging van J2EE door BEA. Eens te meer blijken de applicatieservers van BEA, waaronder de BEA WebLogic Server, BEA WebLogic Enterprise, de BEA WebLogic Commerce Server en de BEA WebLogic Personalization Server, de nummer één marktleider en de facto standaard voor de ontwikkeling en toepassing van Java*-applicaties te zijn. De J2EE-specificaties - met Enterprise JavaBeans* (EJB), Java Server Pages* (JSP), Servlets, Java Messaging Service* (JMS) en de Java Transaction API* (JTA) - vormen het standaard platform voor de huidige e-commercetoepassingen. J2EE voorziet in de essentiële gedistribueerde applicatiestructuur die ontwikkelaars in staat stelt zich te concentreren op de bedrijfslogica die specifiek is voor hun toepassingen. BEA verbetert haar expertise en positie als technologisch marktleider door zich te houden aan de door J2EE gedefinieerde normatieve aanpak. Zo profiteren WebLogic-gebruikers van het beste van twee werelden. Dit open, mobiele platform op applicatieniveau is gebaseerd op een in de praktijk getoetste infrastructuur, met een hoge beschikbaarheid en schaalbaarheid. Hiermee zijn duizenden gebruikers in staat foutloos gebruik te maken van bedrijfskritische mobiele en webgebaseerde e-commerce toepassingen. Dankzij de J2EE-certificatie voor BEA's bekroonde WebLogic-lijn van applicatieservers biedt BEA nu het uitgebreidste platform met een complete reeks aan e-commerce componenten en personalisatie-technieken, applicatieservers, integratie-producten en - met WebGain Studio - ontwikkelingstools voor e-commercetoepassingen.

BEA Systems, Inc.
BEA Systems Inc. (Nasdaq: BEAS) the E-Commerce Transactions Company™ levert aan de meeste innovatieve ondernemingen die zich richten op de “e-generatie” . Dit zijn bedrijven als Amazon.com, DIRECTV, E*TRADE, Federal Express, Kaiser Permanente, Nokia, Qwest en United Airlines. De e-generatie vertrouwt op het web voor haar dagelijkse transacties en verwacht hierbij steeds inventievere en op de persoon te worden aangesproken. Ook wordt verondersteld dat websites altijd bereikbaar zijn, 24 uur per dag. Met het prijswinnende BEA E-Commerce Transaction Platform™ en de diensten die BEA biedt op het gebied van advisering, training en ondersteuning kunnen bedrijven snel betrouwbare e-commerce activiteiten ontwikkelen. De oplossingen van BEA steunen grote en kleine bedrijven bij de aanleg van een infrastructuur voor hun elektronische handel, waarmee een beter rendement kan worden gehaald uit bestaande investeringen. Zo ontstaat een solide basis voor het voeren van een succesvolle, geïntegreerde e-business ten behoeve van de e-generatie.
BEA beschikt over 70 kantoren in 29 landen en heeft haar hoofdkantoor in San Jose (Californië). Meer informatie is beschikbaar op de website www.bea.com.

Voor nadere informatie
BEA Systems Inc: Lucille van der Wateren : tel.: +44 7000 232797 , (lwateren@bea.com)
Effect adviesgroep, Tjarko Rookmaker, tel. 023 - 547 07 97, (bea@effect.demon.nl)

Met vriendelijke groeten/ kind regards