Politie Utrecht houdt verdachte dodelijke steekpartij aan

Datum nieuwsfeit: 01-08-2000

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 1-08-2000

Politiebericht Utrecht: Utrecht Stad, extra bericht, 14.00 uur
Verdachte dodelijke steekpartij aangehouden

Vanmiddag, 1 augustus, is een 29-jarige man uit Utrecht aangehouden op verdenking van het neersteken van een 47-jarige plaatsgenoot op vrijdag 28 juli jl. Meteen na het steekincident werd een buurtonderzoek gehouden in de directe omgeving van de grillroom en werd een Recherche Bijstandsteam van 15 rechercheurs op de zaak gezet. Na onderzoek kon de man getraceerd worden. Hij werd vanmiddag aangehouden in een woning in Maarssen, waar hij was ondergedoken.

Op vrijdagochtend rond 05.00 uur kregen twee mannen ruzie met elkaar in een grillroom aan de Wolgadreef. Tijdens de ruzie werd de 47-jarige man gestoken met een mes, waarna zijn belager de zaak uitvluchtte. Het slachtoffer is kort daarna aan zijn verwondingen overleden.

De verdachte wordt ingesloten op het politiebureau.