Start nieuw advocaten- en notarissen kantoor Landwell

Datum nieuwsfeit: 02-08-2000

PRICEWATERHOUSECOOPERS

START NIEUW ADVOCATEN- EN NOTARISSEN KANTOOR LANDWELL

GEZAMELIJK PERSBERICHT PRICEWATERHOUSECOOPERS EN LANDWELL

31 juli 2000

START NIEUW ADVOCATEN- EN NOTARISSEN KANTOOR LANDWELL

Op 1 augustus a.s. gaat het nieuwe advocaten- en notarissenkantoor Landwell B.V. van start. Landwell legt zich toe op het ondernemingsrecht in de breedste zin van het woord en maakt deel uit van het aan PricewaterhouseCoopers gelieerde, internationale Landwell netwerk.

De juridische dienstverlening door Legal Services van PricewaterhouseCoopers in Nederland heeft in de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. De stap die per 1 augustus a.s. gezet wordt om de juridische dienstverlening voort te zetten door Landwell, advocaten en notarissen, biedt de mogelijkheid de juridische dienstverlening als advocaten- en notarissenkantoor verder uit te breiden en te versterken.

Daarnaast sluit dit aan bij de internationaal bestaande wens de juridische dienstverlening van PricewaterhouseCoopers, die op dit moment onder verschillende namen wordt aangeboden, wereldwijd onder één naam te brengen.

Willem Bröcker, voorzitter Raad van Bestuur PricewaterhouseCoopers N.V.: .De stap om de juridische dienstverlening zoals die tot nu toe onder de vlag van PricewaterhouseCoopers werd aangeboden, te verzelfstandigen en onder te brengen in Landwell biedt de mogelijkheid de dienstverlening uit te breiden met de advocatuur en het notariaat. Door het aanbieden van al deze diensten onder één naam, zal Landwell duidelijk herkenbaar zijn als een sterke nationale en internationale dienstverlener van hoogwaardige juridische diensten. Zowel in Nederland als internationaal zal Landwell behoren tot de grotere advocaten- en notarissenkantoren.'

Landwell in Nederland maakt deel uit van het aan PricewaterhouseCoopers gelieerde wereldwijde juridische Landwell-netwerk. Dit netwerk omvat ruim 1.500 juristen in meer dan 40 landen. In Nederland heeft Landwell kantoren in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Eindhoven en telt ruim 130 juristen.

Aart Heering, voorzitter Landwell B.V.: .Door onze speciale relatie met PricewaterhouseCoopers zijn wij in staat de problemen waar ondernemers mee geconfronteerd worden vanuit een multidisciplinaire invalshoek te belichten. Daardoor kunnen wij de vraagstukken in een breed kader plaatsen rekeninghoudend met de specifieke aard en marktomstandigeheden van de client. Daarnaast stelt de expertise die binnen ons internationale netwerk aanwezig is, ons in staat om snel oplossingen voor grensoverschrijdende problemen van onze clienten te vinden. Wij verwachten dan ook dat de stap die wij op 1 augustus zetten onze marktpositie als onze positie op de arbeidsmarkt als een aantrekkelijke werkgever zal versterken..

De ruim 130 bij PricewaterhouseCoopers Legal Services werkzame juristen zullen hun werkzaamheden als advocaat, kandidaat-notaris of juridisch medewerker bij Landwell voortzetten. Daarbij blijft onverkort gelden dat Landwell haar diensten wanneer gewenst in nauwe samenwerking met o.a. de accountants en belastingadviseurs van PricewaterhouseCoopers kan blijven verrichten, zodat een optimale multidisciplinaire dienstverlening blijft gewaarborgd.

Noot voor redacties