Van den Hombergh nieuwe directeur stichting DOEN

Datum nieuwsfeit: 02-08-2000

NATIONALE POSTCODE LOTERIJ

Van den Hombergh nieuwe directeur stichting DOEN

Mechtild van den Hombergh (38) wordt per 1 januari 2001 benoemd tot algemeen directeur bij stichting DOEN. Van den Hombergh is op dit moment werkzaam bij de katholieke ontwikkelingsorganisatie Cordaid (Bilance, Memisa, Mensen in Nood en Vastenaktie) waar zij de functie van directeur Marketing vervult. Van den Hombergh volgt in januari 2001 Baya van Oven op, die sinds de oprichting in 1991 als directeur bij stichting DOEN werkzaam is geweest. Van Oven heeft in juli 2000 na negen jaar afscheid genomen van stichting DOEN. Van Oven gaat zich vestigen in Honduras waar zij als consultant verbonden zal blijven aan Stichting DOEN.
Tot de indiensttreding van Van den Hombergh in januari 2001 treedt Wim Jacobs als interim-directeur op.

Stichting DOEN
Stichting DOEN is in 1991 opgericht door de Nationale Postcode Loterij.
DOEN geeft financiële steun aan organisaties op het gebied van natuurbehoud, zorg voor vluchtelingen en duurzame (economische) ontwikkelingen. Daarnaast ontvangt Stichting DOEN sinds 1998 geld uit de opbrengst van de Nederlandse Sponsor Loterij. Met dit geld steunt DOEN organisaties op het gebied van sport, cultuur en welzijn. De totale omzet van stichting DOEN voor het jaar 1999 was ruim 60,8 miljoen gulden.

Cordaid
Van den Hombergh trad in september 1996 in dienst bij Mensen in Nood als hoofd Marketing en Communicatie. Vanaf september 1998 vervulde zij de post van waarnemend directeur stichting Mensen in Nood. In april
1999 werd zij benoemd als directeur Marketing Cordaid en trad zij toe tot de huidige directie van Cordaid.

Amsterdam, 2 augustus 2000

Noot voor de redactie (