KPN verlaagt tarieven internationaal bellen

Datum nieuwsfeit: 02-08-2000
KPN VERLAAGT TARIEVEN INTERNATIONAAL BELLEN
Met voordeelnummers buitenland nu 20% korting

KPN heeft met ingang van deze week de tarieven verlaagd voor het bellen vanuit Nederland met de 10 meest gebelde landen. Verder vervalt het piektarief voor alle internationale bestemmingen en wordt het aantal steden met het bijzonder aantrekkelijke Citytarief uitgebreid tot 19. Ook vergroot KPN Telecom de korting op de internationale tarieven bij gebruikmaking van VoordeelNummers Buitenland tot 20%. Het abonnementstarief voor deze dienst is afgeschaft.

VoordeelNummers Buitenland
Klanten van KPN besparen op hun internationale telefoonkosten door gebruik te maken van VoordeelNummers Buitenland. Er kunnen maximaal 3 VoordeelNummers worden opgegeven. Op gesprekken naar deze voordeelnummers krijgen klanten automatisch 20% korting. De korting wordt gegeven op alle gesprekskosten inclusief het starttarief.

Voor het gebruik van VoordeelNummers Buitenland is niet langer een abonnement nodig. Tot nu toe gold daarvoor een tarief van ƒ 2,00 per maand. Bestaande gebruikers van deze dienst ontvangen het eventueel teveel betaalde abonnementsgeld automatisch terug.

Het aanmelden voor VoordeelNummers Buitenland vindt plaats via de gratis ZelfserviceLijn 0800-0429 (voiceresponse). Na 3 dagen zijn de ingestelde VoordeelNummers actief.

Ook bij het bellen binnen Nederland kunnen klanten van KPN voordeel behalen. Via Voordeelnummers Nederland kan naar 10 telefoonnummers naar keuze(waaronder één mobielnummer) met 10% korting gebeld worden. Ook voor deze korting kunnen klanten zich aanmelden bij de ZelfserviceLijn.

Internationale tarieven
Als gevolg van ontwikkelingen op de internationale telecommunicatiemarkt kan KPN de tarieven voor het bellen met vaste aansluitingen in de tien meest gebelde landen aanzienlijk verlagen.
Omdat het piektarief voor internationaal telefoonverkeer is afgeschaft geldt het daltarief voortaan 24 uur per dag en 7 dagen per week voor alle bestemmingenwereldwijd.
Naast deze tariefswijzigingen introduceert KPN vijf nieuwe zogenaamde Citytarieven.

De belangrijkste tariefswijzingen voor internationale telefoongesprekken naar vaste aansluitingen per 1 augustus 2000.

LAND Oud Vanaf 1-8-2000

Boston 15 12,5 10
Washington DC 15 cent 12,5 cent 10 cent
* inclusief Vaticaanstad

De tarieven staan per minuut vermeld, maar worden per seconde afgerekend.

Alle geldende tarieven zijn te lezen op het internet www.kpn.com. Telefonisch zijn de tarieven te beluisteren via de ZelfServiceLijn, telefoon 0800-0429.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties