Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

2e Persbericht van woensdag 2 augustus 2000

Berichten uit de regio

Helmond: Mishandeling
In het bos achter de Drenthehof zijn dinsdagmorgen drie Helmonders, 74, 27 en 30 jaar slaags geraakt. Er was sprake van een meningsverschil over het aanlijnen van honden. De 74-jarige man moest zich in het Elkerliek laten behandelen aan zijn verwondingen. De drie mannen hebben aangifte gedaan voor mishandeling.
Gerwen: Diefstal beelden
Dinsdagmiddag zijn bij een bedrijf aan de Rullen drie beelden weggehaald. De bronzen beelden vertegenwoordigen samen een waarde van ruim fl. 4.000,-.

Best: Snelheidscontrole
Aan de Kanaaldijk zijn woensdag tussen 10.40 en 12.10 uur 442 voertuigen op snelheid gecontroleerd. De hoogst gemeten snelheid was 92 waar 50 km per uur is toegestaan.

Helmond: Diefstal uit een bedrijf
Woensdagmorgen tussen 10.30 uur en 10.45 uur is door onbekenden, uit een loods, van een bedrijf aan de Vossenbeemd, een aantal dozen met kinderkleding weggenomen.

Helmond: Gewapende overval
Woensdagmiddag omstreeks 17.00 uur is er een gewapende overval gepleegd op een winkel aan de Vondellaan. De overvaller een jongeman in de leeftijd van ± 16 a 17 jaar, tenger postuur gekleed met een witte baseballpet, kwam de winkel binnen en eiste onder bedreiging met een vuurwapen geld. De man deed een greep in de kassa, liep naar buiten en verdween op een fiets in de richting Jan Stevensstraat. De politie stelt een onderzoek in.