YourNews sluit deal met Showbites

Capelle a/d IJssel, 3 augustus 2000

YourNews sluit deal met Showbites

Internet contentprovider ontvangt 'showberichten' van Showbites

YourNews, leverancier van online en wireless nieuwscontent, is onlangs een nieuw samenwerkingsverband aangegaan. Van Showbites, de nieuwe shownieuwsdienst van Albert Verlinde en Cameo Media, ontvangt YourNews de meest actuele nieuwsberichten uit de showwereld.

YourNews en Showbites
YourNews streeft naar een zo breed mogelijk aanbod van nieuwsberichten. Om ook berichten op het gebied van show en entertainment aan haar klanten te kunnen leveren, is zij een samenwerkingsverband aangegaan met de nieuwe shownieuwsdienst van Albert Verlinde, getiteld Showbites. In de samenwerking tussen YourNews en Showbites fungeert Showbites als 'originator' van YourNews. Dit betekent dat de Showbites-redactie iedere dag op maat gemaakt, internationaal nieuws over film, theater, televisie, radio, muziek en sterren aan YourNews levert. YourNews biedt dit nieuws dan vervolgens aan aan haar klanten.
Over YourNews
YourNews is in 1997 opgericht door directeur Jan van Ottele (27). Het doel is om een voor Nederland unieke nieuwsvoorziening aan te bieden voor diverse digitale media zoals Internet, WAP, SMS, E-mail, Voice Mail en Teletext. Inmiddels heeft YourNews vooraanstaande nieuwsleveranciers als partners, waaronder Associated Press en MoneyView. Hiervan betrekt YourNews duizenden berichten per dag, vergaard door journalisten over de hele wereld.
De berichten worden verwerkt tot nieuws op maat voor elke individuele lezer. Of het nu gaat om politiek, economie, sport, entertainment, binnen- en buitenland of een specifieke branche. Daarna worden ze beschikbaar gemaakt op het Internet, een intranet en of extranet omgeving en mobiele toepassingen.

Klanten van YourNews zijn onder meer mobiele telefonie aanbieders, publiek toegankelijke websites van bekende Nederlandse portals en ISP's. Voorbeelden van klanten zijn Freeler, Everyday.com, Alta Vista en Chello.

Het hoofdkantoor van YourNews is gevestigd in Capelle aan de IJssel. Momenteel zijn er 65 medewerkers fulltime en circa 35 personen parttime werkzaam bij het bedrijf.

Over Showbites
Albert Verlinde heeft zijn werkzaamheden voor de rubriek Shownieuws uit het programma 'Hart van Nederland' onlangs uitgebreid met de nieuwe shownieuwsdienst Showbites. Showbites wordt het centrale punt voor shownieuws in Nederland en bestaat uit een professionele entertainmentredactie die ervoor zorgt dat shownieuws-berichten snel, via internetproviders, radiostations, SMS, WAP en TV bij de juiste doelgroep terechtkomen. Nu al wordt er nieuws geleverd aan YourNews, Zonnet en Sonera. Drijvende krachten achter Showbites zijn V&V Entertainment, een bedrijf van Albert Verlinde en Roel Vente en Cameo Media, producent van onder meer 'Hart van Nederland' en 'Explosief'.

- EINDE BERICHT -

Achtergrondinformatie (