Silverstream xCommerce nu leverbaar

Datum nieuwsfeit: 03-08-2000
SILVERSTREAM xCOMMERCE NU
LEVERBAAR

Nieuwe B2B-productreeks onderscheidt zich door Rapid XML integratie en functies voor legacy-bedrijfstoepassingen

Hoofddorp, 3 augustus 2000
SilverStream Software, Inc. (NASDAQ: SSSW),
the
eBusiness Platform Company', levert vanaf vandaag xCommerce, een reeks serverproducten voor B2B-integratie die gebruik maken van de kracht van XML (eXtensible Markup Language) en waarmee een bedrijf in korte tijd krachtige eCommerce-toepassingen kan opbouwen, integreren en inzetten. xCommerce is een uniforme, complete productlijn waarmee informatieanalisten en ontwikkelaars met gebruik van XML on-line bedrijfstoepassingen kunnen combineren met legacysystemen en
gegevens. Deze toepassingen kunnen worden
ingezet over meerdere organisaties en hun externe handelspartners. xCommerce oplossingen helpen bedrijven B2B-processen te stroomlijnen door het beheer van de bedrijfsapplicaties en transacties over uitgebreide supply chains. "Naarmate het Internet zich ontwikkelt tot het vitale medium voor elektronisch zakendoen, moeen bedrijivent gebruik kunnen maken van geavanceerde oplossingen om snel on-line B2B-marktplaatsen te kunnen opzetten," aldus Fred Holahan, vice-president en general manager van de B2B Solutions Division van SilverStream Software.
"xCommerce biedt de handelspartners van een bedrijf een reeks visuele XML-gereedschappen die voldoen aan de essentiële time-to-market eisen en die de vitale B2B-kerntoepassingen de noodzakelijke schaalbaarheid, koppelbaarheid en foutbestendigheid meegeven."
xCommerce biedt een aantal geavanceerde mogelijkheden, waarmee een bedrijf eCommerce-toepassingen eenvoudig kan ontwikkelen en snel kan invoeren. De visuele integratiemogelijkheden stellen gebruikers zonder programmeerervaring goed in staat om de relaties met klanten effectief en heel klantspecifiek te onderhouden.
Met xCommerce kunnen toepassingen worden gekoppeld, zodat een bedrijf e-Commerce-oplossingen makkelijk kan integreren met iedere willekeurige XML-applicatie, maar ook met de eigen gecentraliseerde systemen. xCommerce biedt B2B-functionaliteit voor J2EE-applicatieservers voor bedrijfsbrede beveiliging, schaalbaarheid en betrouwbaarheid.
xCommerce bestaat uit de volgende producten:

xCommerce Designer, een zeer visueel georiënteerde XML-ontwikkel- en integratieomgeving. De software stelt informatieanalisten in staat zonder veel programmeerwerk snel en makkelijk klantspecifieke handelsbetrekkingen vast te leggen.
xCommerce Server, een Java-framework voor integratie, inzet en beheer van XML. De xCommerce Server draait in het kader van J2EE-applicatieservers zoals de SilverStream Application Server.
xCommerce Enterprise Enablers, een suite van adapters voor het draaien van XML-gebaseerde bedrijfssystemen op een reeks van platforms, waaronder IBM mainframes, AS/400-systemen, relationele databases en op Java gebaseerde oplossingen.
Genormaliseerde open architectuur
De xCommerce Server kan worden toegepast met open, genormaliseerde J2EE-applicatieservers onder Windows NT en Unix. Naast ondersteuning van de SilverStream Application Server zal xCommerce ondersteuning bieden voor IBM WebSphere en andere zakelijke applicatieservers. Hierbij wordt gebruik gemaakt van alle serverfunctionaliteit, waaronder thread management, connection pooling, transactions, load balancing en failover. Daarnaast ondersteunt xCommerce alle XML-dialecten en -standaarden zoals RosettaNet, OAG, ebXML en cXML.
Prijs en beschikbaarheid
De prijs van xCommerce bedraagt ongeveer 80.000 gulden per serverprocessor. Elke serverprocessor omvat een licentie voor vijf gebruikers voor xCommerce Designer, een runtime-licentie voor de SilverStream Application Server en de xCommerce Enterprise Enabler for JDBC. xCommerce is per direct leverbaar. Andere Enterprise Enablers zullen in de loop van 2000 worden uitgebracht en afzonderlijk worden geprijsd.
Alle SilverStream-producten zijn verkrijgbaar via geautoriseerde VAR-dealers en distributeurs en rechtstreeks bij de wereldwijde verkoopvestigingen. Voor een overzicht van lokale leveranciers kunt u contact opnemen met SilverStream Software (023-564 99 56) of op het Web via
www.silverstream.nl.
Over SilverStream Software
SilverStream Software,
the eBusiness Platform Company', levert software en services die het mogelijk maken om eBusiness applicaties te ontwikkelen, te gebruiken en te beheren. SilverStream Software producten veranderen mee met de ontwikkelingen binnen Global 2000-bedrijven, zoals ARCO, Ameritech, Bell Atlantic, Chevron en de Chicago Stock Exchange. In Nederland worden SilverStream producten gebruikt door onder meer Amsterdam RAI, EuroClix, Grandorado Group, Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Universiteit Utrecht. SilverStream Software, www.silverstream.com is een beursgenoteerd bedrijf op de NASDAQ onder het symbool SSSW. Het hoofdkantoor bevindt zich in Billerica, Massachusetts. In Nederland heeft SilverStream Software een vestiging in Hoofddorp (www.silverstream.nl).
Voor meer informatie:
SilverStream, tel.: 023 564 99 56, contactpersoon: Richard McCarthy (e-mail: (rmccarthy@silverstream.nl))
Sterk Werk Communicatie, tel.: 010 4567849, contactpersoon: Wilbert Scheer,
(e-mail: (wilbert.scheer@sterkwerk.nl))