Inhoud tijdschrift DHVTimes

DHVTimes

DHVTimes; tijdschrift voor onze relaties

DHVTimes is een internationaal tijdschrift van de DHV Groep. Het informeert de relaties van DHV over de activiteiten waarbij DHV wereldwijd betrokken is. DHVTimes verschijnt driemaal per jaar in een Nederlandse, Engelse en Portugese editie.

In de laatste editie van DHVTimes (juli 2000/2) treft u de volgende artikelen aan:

Borging van het publieke en private belang Inleiding door Hans Huis in 't Veld, voorzitter Raad van Bestuur DHV.

Bangladesh: Leven met water Nederland en Bangladesh hebben op watergebied veel overeenkomsten. "Alleen hebben wij problemen die veel acuter en complexer zijn", zegt Ghulam Rabbani, voorzitter van de Bangladesh Water Development Board.
Info: Gert Uittenbogaard, DHV Consultants

Alert op legionella Hoewel de legionellabacterie al lang bestaat, was de schok groot toen deze begin vorig jaar in Bovenkarspel z'n ware gezicht liet zien: 182 ziektegevallen en 28 doden. De alertheid op de mogelijke aanwezigheid van deze bacterie is sindsdien enorm gegroeid. Info: Hugo van Gool, DHV Water

Bouwen als Kunst Voor de Utrechtse rechtbank aan het Vrouwe Justitiaplein verrijst op dit moment een grillig gevormde zuil van 25 meter hoog. Een ontwerp van de Britse kunstenaar Nicholas Pope. Maar hoe maak je zo'n project technisch mogelijk? Dat is een kunst op zich.

Info: Remko Wiltjer, D3BN

Duurzaam ondernemen: Ziel en Zakelijkheid Steeds meer bedrijven beseffen dat ze midden in de maatschappij staan. In een samenleving met steeds beter geïnformeerde en mondige burgers, is ondernemen meer dan een kwestie van ruime winstmarges.
Info: John Bergs, DHV Management Consultants

Werken aan schoner oppervlaktewater Hoe ver kun je gaan in de zuivering van rioolwater? De normen voor de kwaliteit van oppervlaktewater die onlangs zijn bijgesteld, kunnen soms leiden tot zeer hoge eisen voor de zuiveringen.
Info: Robbert van der Kuij, DHV Water

Nieuw Iberisch glasvezelweb Jazztel Portugal, een nieuwe telecomaanbieder en internetprovider op de Portugese markt, reageert snel op marktontwikkelingen door het eerste grote Iberische netwerk te bouwen.
Info: José Duarte, FBO - Consultores

Hogesnelheidslijn-Zuid: Design & constructfilosofie Bij de ontwikkeling van de Hogesnelheidslijn-Zuid worden nieuwe wegen bewandeld. Aannemer en opdrachtgever werken samen op een manier die stimuleert tot creativiteit, verantwoordelijkheid en wederzijds vertrouwen.
Info: Dick Kevelam, DHV Milieu en Infrastructuur
Noordzeekanaalgebied terug op de kaart door forse uitbreiding In de komende vijftien jaar ondergaat het Noordzeekanaalgebied - van de IJmuidense buitenhavens tot en met de Amsterdamse havens - een ingrijpende uitbreiding en herstructurering. Die ontwikkeling is al met succes ingezet: het gebied zit behoorlijk in de lift. Info: Hans Bus, DHV AETEC

Trillingsbewaking Rijksmuseum Amsterdam Trillingen in de omgeving van musea kunnen onherstelbare schade aan kunstvoorwerpen aanrichten. Daarom koos het Rijksmuseum tijdens bouwwerkzaamheden voor trillingsbewaking.
Info: Jan Keijzer, Dorsser

Ruimtelijke ordening in Bolivia Een ruimtelijk ordeningsproject legt het bestaande en meest gewenste landgebruik vast in een database: Een modern instrument voor ruimtelijke ordening, regionale ontwikkeling en milieubescherming.
Info: Bert van Barneveld, DHV Consultants

Nieuws: Vaste oeververbinding Zweden-Denemarken gereed, Nieuwe afdeling Veiligheid, Industrie en Milieu, Warmtewinning uit asfalt Eindhoven Airport, Erkenning bodemsaneringsdeskundige voor A + D Milieu, DHV op de Aquatech beurs, Digitale verkeersberichten, Stuw Valleikanaal in Amersfoort, Risico's riooloverstorten in kaart gebracht, Verhuizing PricewaterhouseCoopers, Water modelleringsysteem Sobek rekent nu nog sneller, Onderzoek membraanbioreactor rwzi Beverwijk, Vernieuwing rioolwaterzuivering Tiel, Van vuilstort tot businesspark, Uitbreiding D-pier Schiphol, Besturingssysteem voor Waterproductiebedrijf Heel, Beleidsadvisering Amsterdamse rioolwaterzuiveringen, Ingrijpende facelift Europalaan te Genk, België

abonnement
DHVTimes beste bedrijfsblad

Neem voor een gratis abonnement of een eenmalige toezending contact op met de redactie.

Heeft u een suggestie voor een volgend nummer, mail dan de eindredacteur.

Wilt u een adreswijziging doorgeven? Mail ons dan uw oude en nieuwe adres.