Politiebericht Utrecht: district Binnensticht

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 3-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Binnensticht, 09.00 uur
Snelheidscontrole N237

DE BILT Gisteren werd op de Utrechtseweg (de N237) een snelheidscontrole gehouden. In totaal werden 1346 voertuigen gecontroleerd. Hiervan reden 107 bestuurders te hard. De hoogst gemeten snelheid betrof 151 km/u waar 80 km/u maximaal is toegestaan.

Vechtpartij door irritatie in verkeer

MAARTENSDIJK Naar aanleiding van irritatie over rijgedrag is gisteravond een vechtpartij ontstaan op de Merellaan. Een paar jongens op een scooter zouden slingeren over de weg waardoor een 36-jarige bestuurder uit Westbroek met zijn auto niet kon passeren. De 36-jarige man maakte daarbij een opmerking en werd vervolgens geslagen door een van de mannen op de scooter.

Daarna gingen de jongens ervandoor. Vervolgens ging de 36-jarige man op zoek naar zijn belager en trof hem met enkele andere jongens aan op de Nachtegaallaan. Hier ontstond weer een woordenwisseling. Hierbij werd de 36-jarige man vervolgens een paar maal op het hoofd geslagen en geschopt. Hierbij kwam hij ten val. Vervolgens werd de man ontzet door een alerte passant.

De politie heeft een 15-jarige jongen en een 23-jarige man uit Maartensdijk aangehouden. De 23-jarige man kon na verhoor worden heengezonden.De 36-jarige man liep licht hoofdletsel op aan zijn hoofd.