PinkRoccade kiest voor Libertel voor mobiel telefoonverkeer

Datum nieuwsfeit: 03-08-2000

PinkRoccade kiest voor Libertel
Eerste stap in verdere samenwerking
Maastricht/Voorburg, 2 augustus 2000
PinkRoccade heeft met Libertel een overeenkomst gesloten voor het verzorgen van al haar mobiele telecommunicatie-verkeer. Libertel wordt hiermee exclusief leverancier van mobiele telecommunicatie-producten en -diensten voor ambulante medewerkers van PinkRoccade in Nederland. Het contract heeft een looptijd van drie jaar en omvat circa 4.500 aansluitingen. De levering van mobiele telecommunicatie is de eerste stap in een verdere samenwerking waarin nieuwe diensten en pilot-projecten, zoals WAP-services en -hosting zullen worden ontwikkeld.

Op dit moment voorziet Libertel al een deel van de medewerkers van PinkRoccade van mobiele telefoons, die voornamelijk worden gebruikt voor spraaktoepassingen. Binnenkort zullen de resterende aansluitingen worden geïmplementeerd.

PinkRoccade nv
PinkRoccade levert hoogwaardige ICT-dienstverlening aan opdrachtgevers in informatie-intensieve sectoren, waaronder de financiële sector, industrie, sociale zekerheid en de overheid. In Nederland streeft PinkRoccade naar een leidende positie in deze sectoren. De dienstverlening van PinkRoccade is gebaseerd op twee kerncompetenties: application services (ontwikkeling, onderhoud en vernieuwing van ICT-applicaties) en infrastructure management services. PinkRoccade wil groei bereiken via autonome ontwikkeling versneld door het verkrijgen van outsourcingsopdrachten. Bij het concern werken ruim
6.000 medewerkers. In 1999 werd een omzet behaald van EUR 475 miljoen.
Libertel N.V.
Libertel N.V. is een van de grootste mobiele telecomaanbieders in Nederland en is voor 70% eigendom van de wereldwijd opererende Vodafone/Air Touch Group. Libertel is sinds 15 juni 1999 genoteerd aan de Officiële markt van de AEX-Effectenbeurs en had op 30 juni jl. Libertel 2,7 miljoen aansluitingen. Libertel klanten kunnen in 100 landen bellen en gebeld worden.

28 juli 2000
NEDGRAPHICS neemt CAD/GIS-productenlijn over van Roccade