Siemens introduceert UMTS-website

ICN 0800.092 nl

Den Haag, woensdag 2 augustus 2000

Siemens introduceert UMTS-website

Als leverancier van producten en diensten is Siemens nauw betrokken bij de
UMTS ontwikkelingen. Niet alleen in Nederland maar vrijwel wereldwijd. Om belangstellenden van informatie te voorzien introduceert Siemens Nederland deze week een Engelstalige informatiewebsite met onder andere een column van telecommunicatiejournalist Dirk Ringenoldus.
De site, die te vinden is op de URL www.siemens.nl/umts, biedt niet alleen veel informatie over UMTS, maar ook de mogelijkheid documentatiemateriaal te downloaden. Ook kan de lezer zich abonneren op een gratis e-mail nieuwsbrief die wekelijks verschijnt. De geboden informatie betreft niet alleen de producten en diensten van Siemens op dit gebied, maar ook marktontwikkelingen en nieuws rond UMTS en 3G. Telecommunicatiejournalist Dirk Ringenoldus verzorgt op de site elke twee weken een column, die vooral gaat over de internationale strategische en financieel-economische aspecten van UMTS. Aan de hand van een relevante stelling kunnen belangstellenden via de site hun mening geven. De uitslag daarvan wordt wekelijks gepubliceerd.
De site wordt geïllustreerd met UMTS animaties, en elke twee weken met een nieuwe cartoon, die ook als screensaver kan worden gebruikt.
Nadere inlichtingen voor de redactie:
Bernard Bos, afdeling Persvoorlichting,
Tel.: 070 - 333 2325