CDA-delegatie bezoekt Haagse wijk Transvaal

Datum nieuwsfeit: 03-08-2000
CDA

: Nieuws : CDA-voorzitter Van Rij, CDA-Tweede Kamerlid Biesheuvel en wethouder Stolte bezoeken Haagse wijk Transvaal

CDA-voorzitter Van Rij, CDA-Tweede Kamerlid Biesheuvel en wethouder Stolte bezoeken Haagse wijk Transvaal CDA-voorzitter Van Rij, CDA-Tweede Kamerlid Biesheuvel en wethouder Stolte bezoeken Haagse wijk Transvaal
Van Rij: Optieplan FNV dode mus Van Rij: Optieplan FNV dode mus CDA: meer tolpoortjes is omgekeerde salami-tactiek CDA: meer tolpoortjes is omgekeerde salami-tactiek
CDA en PvdA: in auto alleen nog handsfree bellen CDA en PvdA: in auto alleen nog handsfree bellen

Den Haag, 3 augustus 2000

Een CDA-delegatie bestaande uit onder meer landelijk partijvoorzitter Marnix van Rij, Tweede Kamer-lid Pieter Jan Biesheuvel (die de wijk heeft geadopteerd) en de Haagse wethouder Wilbert Stolte zal dinsdag 8 augustus a.s. in het kader van het grote steden- en minderhedenbeleid een werkbezoek afleggen aan de Haagse wijk Transvaal.

Het werkbezoek begint om 15.00 uur met de ontvangst in het Wijk- en Dienstencentrum. Na een ken-nismaking met onder meer wijkmanager Sjaak Weijers wordt een bezoek gebracht aan dagopvang-projecten voor allochtonen in het Zorgcentrum Transvaal en de moskee in de Scheepersstraat. De christen-democratische politici en bestuurders wandelen vervolgens door de wijk, waarbij zij onder meer een bezoek brengen aan het maaltijdproject Buiten Haag, het ouderencomplex aan de Hert-zogstraat en aan Haags Hopje, een sport- en spelproject voor kinderen.
De CDA-ers worden tenslotte geïnformeerd over het Ouderenwerk en TRIPO (Transvaal Informatiepunt Ouderen).
Het werkbezoek wordt om circa 18.30 uur afgesloten.
Het integrale programma van het werkbezoek inclusief de (adressen van de) lokaties treft u bijgaand aan.

Voor meer informatie: CDA-Partijvoorlichting, tel. 070-3424842; 06-53225950.

Programma

15.00 uur Ontvangst in het Wijk-en Dienstencentrum Scheepersstraat 54. Welkom door Lita dArnault voorzitter Vereniging Wijk-Ouderengroep Transvaal.

15.10 uur Kennismaking met de Welzijns Organisatie Centrum door Sjaak Weijers manager Transvaal.

15.30 uur Een bezoek aan Zorgcentrum Transvaal o.a. DOS (Dagopvang Oudere Surinamers) en Davet (Turkse dagopvang).

16.00 uur Een bezoek aan de moskee aan de Scheepersstraat 188

16.30 uur Een wandeling door de wijk.
Via ouderencomplex aan de Chr. De Wetstraat naar Bario en Bariok. Via de Paul Krugerlaan naar Surinaams woongroep aan de Steynlaan.
17.15 uur Via kinderboerderij naar Buiten Haag, maaltijdproject, Scheepersstraat 1.
Via Wijkpark, Haags Hopje, naar Langnekstraat, Koos Biesot, een bezoek aan het Ouderencomplex.
Via Kaapse plein, Haags Hopje, door (toekomstig) sloopgebied naar het Ouderencomplex aan de Hertzogstraat

18.00 uur Wijk-en Dienstencentrum, Scheepersstraat 54, naar de kamer van het Ouderenwerk en TRIPO.
Kennismaken met Ouderenwerk en TRIPO door Bernadette van Sambeek, Consulent Ouderenwerk.

18.30 uur Koud buffet(je) in de ontmoetingsruimte.