Politieberichten Brabant-Zuid-Oost

Datum nieuwsfeit: 03-08-2000

Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven e.o. 3-08-2000 2e Persbericht 3 augustus 2000

Politieberichten

Eindhoven: Snelheidscontrole
Donderdagmorgen tussen 7.25 uur en 10.45 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Boschdijk. Van de 870 gecontroleerde voertuigen reden er 210 sneller dan de toegestane snel-heid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 80 km/u. Op de Leenderweg is donderdag tussen 11.15 uur en 12.55 uur een snelheidscontrole gehou-den. 1520 voertuigen zijn gecontroleerd. 48 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 70 km/u.
Geldrop: Inbraak in woning
Tussen woensdagavond 23.15 uur en donderdagmorgen 8.45 uur is er ingebroken in een woning aan de Eindhovenseweg. Toegang tot de woning werd verkregen na verbreking van een bovenlicht aan de achterzijde van de woning. Uit de woning zijn computerspullen weggenomen.
Geldrop: Inbraak in loods
Vanmorgen omstreeks 9.00 uur bleek dat er was ingebroken in een loods, gelegen achter een bedrijf, aan de Sluisstraat. Bij controle bleek het alarm onklaar te zijn gemaakt. Aan de achter-zijde van de loods werd een schuifdeur geopend. Uit de loods zijn diverse gereedschappen, een computer en een geldkistje weggenomen.

Heeze: Aantreffen Cs spuitbus
Donderdagmorgen omstreeks 3.10 uur is op de Geldropseweg een 22- jarige automobilist uit St. Oedenrode gecontroleerd. In zijn auto werd een spuitbusje met traangas aangetroffen. Het spuitbusje is inbeslaggenomen. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.
Son: Diefstal uit winkel
Donderdagmiddag om 12.00 uur is in een winkel aan de Bontstraat een 22- jarige man uit Lithouwen aangehouden. Een winkelmedewerker zag dat hij daar vier pakjes sigaretten weg nam zonder deze af te rekenen. De verdachte is overgedragen aan de politie. Tegen verdachte is proces-verbaal opgemaakt.

Son: Snelheidscontrole
Donderdag tussen 11.15 uur en 13.30 uur is er een snelheidscontrole gehouden op de Hendrik Veenemanstraat. 925 voertuigen zijn gecontroleerd. 156 daarvan reden sneller dan de toegestane snelheid van 50 km/u. Zij kregen een proces-verbaal. De hoogst gemeten snelheid was 101 km/u.