UPC Nederland heeft al meer dan 100.000 telefonie-abonnees

Datum nieuwsfeit: 03-08-2000
Persbericht UPC Nederland

Bellen via de kabel steeds populairder

UPC Nederland al meer dan 100.000 telefonie-abonnees

AMSTERDAM, 3 AUGUSTUS 2000 - UPC Nederland is onlangs de grens van 100.000 abonnees gepasseerd voor bellen via de kabel. Daarmee is UPC Nederland de grootste aanbieder van telefonie via de kabel in Nederland en in Europa. UPC Nederland levert deze dienst onder de naam Priority Telecom.

"UPC Nederland maakt goede vorderingen om het bellen via de kabel toegankelijker te maken", aldus algemeen directeur Henk Koning. "Telefonie via de kabel kent een groot aantal extra voordelen voor de consument tegen -vaak aanzienlijk- lagere kosten. Het besef dat er nu een reëel alternatief is voor vaste telefonie begint nu bij het grote publiek door te dringen."

UPC is in Nederland in 1997 gestart met het aanbieden van vaste telefonie via de kabel in de regio Amsterdam. Daarvoor wordt gebruik gemaakt van het glasvezelnetwerk van moedermaatschappij UPC, een van de meest uitgebreide netwerken van Europa. Eerder dit voorjaar maakte UPC bekend haar netwerk te hebben gekoppeld aan dat van Essent Kabelcom en Casema. Daarmee ontstond een alternatieve infrastructuur die circa 80 procent van de Nederlandse kabelgebruikers kan bedienen.

Klanten van Priority Telecom bevinden zich in de huidige regio's Noord-Holland, Friesland, Flevoland, Gelderland en Noord-Brabant. Eind 1999 had UPC Nederland rond de 50.000 abonnees.

Bellen via de kabel biedt abonnees een aantal extra mogelijkheden, zoals de mogelijkheid om gelijktijdig te bellen en te internetten. Daarnaast kunnen abonnees gebruik maken van verschillende handige diensten zoals Wekservice, Voicemail, Wachtgesprek en Driegesprek.

UPC Nederland is onderdeel van het beursgenoteerde United Pan-Europe Communications (AEX en NASDAQ) en is met zo'n 2,2 miljoen klanten de toonaangevende aanbieder op het gebied van geavanceerde media- en telecommunicatiediensten in Nederland. Hiervoor beschikt UPC Nederland in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant over hoogwaardige breedbandnetwerken.

UPC Nederland is actief op zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt. Op de consumentenmarkt voert de onderneming diensten op het gebied van Internet (chello), telefonie (Priority Telecom) en radio & tv. Op de zakelijke markt legt UPC Nederland zich toe op het ontwikkelen, toepassen en integreren van de modernste-, datacommunicatie- en Internetoplossingen.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

afdeling Media Relations van UPC Nederland:

Joe Simmons, telefoonnummer 020 77 07 254, mobiel 06 55 15 49 18,

e-mail: (jsimmons@upc.nl).