Bank of Scotland tekent contract met SFB Verzekeringen

Datum nieuwsfeit: 04-08-2000

Meer dan 1 miljard gulden aan hypothecair krediet gemoeid met samenwerking

Bank of Scotland tekent contract met SFB Verzekeringen over hypotheekverkoop

Amsterdam, 4 augustus 2000 - Bank of Scotland (BoS) en SFB Verzekeringen hebben een overeenkomst getekend voor het verstrekken van hypotheken. Het contract behelst de verkoop van hypotheken door SFB Levensverzekeringen NV waarbij Bank of Scotland als geldverstrekker optreedt. Volgens beide partijen betreft het contract een meerjarige afspraak waar in totaal een bedrag van meer dan 1 miljard gulden mee is gemoeid.

SFB Verzekeringen is de eerste partij in Nederland die gebruikmaakt van deze nieuwe vorm van dienstverlening van BoS. De hypotheken worden door SFB Verzekeringen verkocht via het eigen netwerk van intermediairs. BoS ziet samenwerking met business partners als SFB Verzekeringen als een methode om positie in te nemen op de Nederlandse hypotheekmarkt.

F.G.M. van Rijn heeft namens Bank of Scotland de overeenkomst getekend. Voor SFB Verzekeringen heeft T.S. Neuman zijn handtekening geplaatst. Van Rijn is momenteel in gesprek met verschillende partners die geïnteresseerd zijn in deze dienst van BoS. Deze samenwerking is het tweede initiatief van de Schotse bank op de Nederlandse markt. Met EUBOS.NL, de eerste on-line hypotheekaanbieder in Europa, heeft Bank of Scotland al een succesvolle stap gezet op de markt voor financiële dienstverlening in Nederland.

Over Bank of Scotland
Bank of Scotland is een internationaal opererende financiële dienstverlener met
21.000 medewerkers. Het hoofdkantoor van de in 1695 opgerichte bank staat in Edinburgh in Schotland. BoS heeft de reputatie voorop te lopen met vernieuwingen. EUBOS.NL is het eerste initiatief van BoS in Nederland op gebied van retailbanking. Een volgende stap is andere partijen in staat te stellen financiële producten te verstrekken.

Over SFB Verzekeringen
SFB Verzekeringen maakt onderdeel uit van de SFB Groep en biedt instanties, ondernemers en werknemers in de bouwsector diensten op gebied van arbeid, inkomen en vermogen. Het financieel productenpakket van SFB Verzekeringen bevat, naast hypotheken en levensverzekeringen voor de particuliere markt, onder meer bedrijfsmatige schadeverzekeringen op het gebied van ziekteverzuim en arbeidsongeschiktheid.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Frank van Rijn, directeur EUBOS.NL
Telefoon (020) 305 78 20

Hans de Vlieger, financieel directeur SFB Verzekeringen Telefoon (020) 583 36 53

Nicolet Schrama, Brodeur Worldwide
Telefoon (020) 346 20 00