Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid

Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 4-08-2000

Politiebericht Utrecht: district Eemland zuid, 10.00 uur
Asociaal rijgedrag

AMERSFOORT Een agent die met een onopvallende politie-auto op de A1 richting Amersfoort reed, werd donderdagmiddag tegen drie uur met hoge snelheid rechts ingehaald. Daarna kleefde de man aan een voor hem rijdende auto. Een gewaarschuwde opvallende politie-auto zette de automobilist, een 40-jarige inwoner van Zaandam, bij Amersfoort aan de kant. De man kreeg processen-verbaal voor rechts inhalen en kleven.

Te veel op

AMERSFOORT Een 34-jarige inwoner van Hoevelaken werd vrijdagmorgen iets na één uur aangehouden. De man zat met te veel alcohol op achter het stuur.

De man werd op de Columbusweg gecontroleerd en bleek met 0,95 promille op achter het stuur te zitten. Met een rijverbod van drie uur kon de man later het politiebureau verlaten en zal zich later voor de rechter moeten verantwoorden.

Vechtpartij en belediging

AMERSFOORT Twee Amersfoorters, 26 en 32 jaar gaven elkaar vrijdagmorgen rond half twee in de Krankeledenstraat in Amersfoort klappen.

De mannen waren door een portier uit een horecagelegenheid gezet. In de Krankeledenstraat vochten de mannen met elkaar. De 32-jarige man zou vervolgens een fiets op de motorkap van de auto van de 26-jarige hebben gegooid, waardoor schade ontstond. Beide mannen zijn aangehouden en naar het bureau gebracht. De oudste van de twee werd kort na zijn vrijlating opnieuw aangehouden wegens belediging.

Vrouwen vechten bij de pomp

AMERSFOORT Een vrouw raakte bij een tankstation aan de Liendertseweg in gevecht met een andere vrouw die haar probeerde op te hitsen tegen de caissière.

Een 51-jarige Amersfoortse dacht donderdagmorgen dat zij van de caissière een stuiver terugkreeg in plaats van een vijfguldenmunt en zei hier wat van. Een 44-jarige Amersfoortse ging zich ermee bemoeien. Daar was de 51-jarige niet van gediend. Er ontstond een vechtpartij waarbij de 51-jarige een bloedneus en de 44-jarige een blauw oog opliep.