BroadVision introduceert twee B2B-toepassingen

Datum nieuwsfeit: 04-08-2000

BroadVision introduceert twee B2B-toepassingen voor inkoopkant van e-commerce
MarketMaker en Procurement completeren de reeks One-To-One oplossingen van BroadVision

Huizen, 3 augustus 2000 - BroadVision introduceert twee nieuwe applicaties voor de inkoopkant van de e-commerce-keten: BroadVision MarketMaker en BroadVision Procurement. Deze applicaties werken naadloos samen met de bestaande verkoopgerichte producten van BroadVision, waardoor BroadVision nu een enkel geïntegreerd e-commerce-platform biedt voor inkoop, verkoop en '"marktplaatsen'".

MarketMaker en Procurement bevatten , net als de bestaande e-commerce-producten van BroadVision, veel van de mogelijkheden voor relatiebeheer en personalisatie die bedrijven in staat stellen om vaste en potentiële klanten op een persoonlijke manier te benaderen. Daarnaast bevatten de nieuwe producten een veelomvattende set specifieke opties voor de communicatie met toeleveranciers. Rani Merritt, Executive Vice-President en General Manager Worldwide Marketing van BroadVision: "Tot op heden boden verkoopgerichte e-commerce-applicaties geen ondersteuning van de communicatie met toeleveranciers. Met de nieuwe producten hebben wij de inkoopkant geïntegreerd in onze productlijn, zodat onze klanten nu ook relaties kunnen onderhouden met toeleveranciers".

Kent Allen, e-business-analist van Aberdeen Group: "Beurzen en marktplaatsen op Internet worden geleidelijk aan volwassen. Daarbij is ons opgevallen dat de toonaangevende leveranciers van toepassingen voor de verkoopkant steeds betere oplossingen bieden voor het ondersteunen van een complete marktplaats-omgeving. BroadVision is echter de eerste van deze verkoopkant-georiënteerde leveranciers die met technologie komt voor de inkoopkant. BroadVisions complete suite van e-commerce applicaties is zeer interessant voor bedrijven die een leverancier zoeken voor al hun e-business activiteiten.

BroadVision MarketMaker
BroadVision MarketMaker is een "'marktplaats'" toepassing van de laatste generatie die het bedrijven mogelijk maakt dynamische wereldwijde handelsplaatsen te creeëren die inkoop en verkoop met elkaar verbinden over de gehele handelsketen. MarketMaker is gebaseerd op de bewezen One-To-One Business Commerce-oplossing van BroadVision. Marketmaker combineert de ondersteuning van B2B-transacties en e-management van de reeds bewezen One-To-One Business Commerce-oplossing product met gebruiksvriendelijke tools voor het opbouwen van B2B-communities waarbinnen optimale communicatie en samenwerking mogelijk is. MarketMaker ondersteunt de many-to-many-marktstructuur die essentieel is voor zowel horizontale als verticale markten en draagt bij aan een significante verlaging van de transactiekosten. Het product bevat een complete set tools voor contentbeheer, website-ontwerp en het vastleggen van bedrijfsregels. Dit veilige, betrouwbare, zeer schaalbare en uitgebreid geteste en zeer schaalbare product stelt bedrijven in staat om zich op hun core business te richten in plaats van op software-ontwikkeling.
MarketMaker heeft onder andere de volgende eigenschappen:gebruiksvriendelijke tools voor set-up en beheer;
* snelle implementatie dankzij een open en flexibel procesraamwerk met geïntegreerde bedrijfsregels en workflow-functies;
* ondersteuning van draadloze toegang tot marktplaatsen;
* dynamische webpagina's gebaseerd op contracten, profielen, inkopen;
* integratie van legacy-systemen met behulp van XML;
* ondersteuning van verscheidene transactietypes, waaronder catalogusprijzen, Request For Quote (RFQ), Request For Proposal (RPF) en prijsonderhandeling;
* geavanceerde analyse van de handelsketen.

BroadVision Procurement
BroadVision Procurement is een modulaire toepassing voor de inkoopkant die bedrijven in staat stelt om hun inkoopproces te stroomlijnen, dankzij op Internet gebaseerde automatische inkoop van Maintenance Repair en Operating (MRO)-goederen bij wereldwijde netwerken van leveranciers. Bedrijven kunnen kiezen uit diverse netwerken van leveranciers en zonodig overstappen van het ene naar het andere netwerk, inclusief out-of-the-box toepassingsmogelijkheden tot CommerceOne MarketSite.net.- inclusief "out-of-the-box" toegangsmogelijkheden tot CommerceOne MarketSite.netHet automatiseren en stroomlijnen van het inkoopproces leidt tot kostenbesparingen doordat het de gemiddelde transactiekosten verlaagt. Verdere kostenbesparingen zijn mogelijk doordat Procurement werkt met een op bedrijfsregels gebaseerde workflow-engine die ervoor zorgt dat werknemers opereren binnen vastgestelde inkoopregels.
BroadVision Procurement heeft onder andere de volgende eigenschappen:
* automatisering van het inkoopproces met behulp van inkooplimieten en goedkeuringsprocedures;
* verhoging van de productiviteit van medewerkers en sneller verloop van de inkoopcyclus door gepersonaliseerde inkoopinformatie;Ondersteuning van draadloze toegang tot marktplaatsen;
* ondersteuning van bedrijfsbrede communicatie met real-time publishing;
* compleet overzicht van orders en orderstatus;
* naadloze integratie met systemen van toeleveranciers en B2B marktplaatsen;
* ondersteuning van de besturingssystemen Solaris en HP-UX.
Beschikbaarheid
BroadVision Procurement is vanaf heden beschikbaar. BroadVision MarketMaker zal beschikbaar zijn aan het eind van het derde kwartaal.
BroadVision Suite
Procurement en MarketMaker zijn een onderdeel van de BroadVision Suite van e-business-oplossingen. Deze veilige, schaalbare, flexibele en intelligente oplossingen integreren eenvoudig met bestaande datasystemen en zijn snel te implementeren en kosteneffectief te beheren. De BroadVision Suite wordt momenteel onder andere gebruikt door BuildNet, e-Exchange.com, e-Greenbiz.com, e-Purchasing.nl, eRugGallery.com, idmarket.com, Online Asset Exchange en WorldMetal.com.
Over BroadVision
BroadVision (Nasdaq: BVSN, Neuer Market: BDN), opgericht in 1993, biedt een geïntegreerde suite van gebundelde applicaties die grote ondernemingen in staat stellen concurrerender en winstgevender te worden via Internetdoor gepersonaliseerde relaties met klanten, leveranciers en personeel op te bouwen en te onderhouden via het Internet. De BroadVision applicaties automatiseren een breed scala aan B2C-, B2B- en B2E-transacties die via Internet als zelfservice kunnen verlopen. Met behulp van de BroadVision applicaties kunnen ondernemingen de gehele e-commerce-waardeketen integreren tot een bloeiend e-business-ecosysteem. BroadVision heeft kantoren in meer dan 34 landen en bedient meer dan 1.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van BroadVision is gevestigd in Redwood City, Californië. Voor meer informatie zie: www.broadvision.com.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
BroadVision, contactpersoon: Wouter Teijema, tel. 035 - 524 90 10, e-mail: (wteijema@broadvision.com) Of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, contactpersoon: Judy van Kamperdijk, tel. 023 - 568 82 08, e-mail: (judyvk@monogram.nl)